Josep Mª Mainat es pregunta si "¿Este artículo deleznable es compatible con la línea editorial de El País? Supongo que sí, porque lo han publicado y le han pagado el salario al autor de tamaña excrecencia". Es refereix a un article de l'escriptor i intel·lectual barceloní Félix de Azúa publicat al citat diari i que duu el títol de La maldad. Però fins i tot procedent d'algú com ell, que el 2012 va assegurar que marxava a viure a Madrid perquè el clima independentista l’asfixiava, el to i les frases utilitzades en aquest enèsim atac al nacionalisme català és francament roí.
La "tamaña excrecencia" a la que es refereix Mainat, probablement referint-se a "excremento" gira al voltant de l'ensenyament que segons l'autor d'Idiotas y humillados o La invención de Caín, hi ha a Catalunya. El detonant? La denúncia a una professora de Terrassa que hauria colpejat una nena de 10 anys per haver dibuixat una bandera espanyola. El departament d’Educació ha determinat que no hi va haver maltractament físic ni motivació ideològica, ja que va rebutjar símbols i dibuixos d’altres alumnes en considerar que no s‘ajustaven als criteris que s’havien donat a classe per fer el treball. Això sí, li va obrir un expedient disciplinari per falta lleu a la docent, en haver esquinçat en públic el treball de l'alumna i deixar-la sola al passadís.
GTRES
Per De Azúa, aquest és només un més del "diluvio de agresiones que sufren a diario los catalanes que no son nacionalistas. Insultos, acosos, amenazas, ataques. Los nacionalistas son violentos". Per què els nacionalistes no van pegant més nens sent tan violents? Segons ell, perquè "hay que sonreír hasta el empalago, hay que mostrar que los nacionalistas son gente bondadosa y que ama a los niños". Però ell, sabedor de la veritat absoluta, té la certesa que és només façana. Que els catalans són el fruit maligne de la unió macabra de Belcebú amb Hitler: "Para los nacionalistas un niño es una masa de carne que debe adoctrinarse y solo tendrá valor cuando abrace la bandera y cante el himno nacional. El que se separa del rebaño no tiene alma, carece de valor, no pertenece al género humano, según decían los nazis de los judíos". Les conclusions que ell mateix n'extreu, són encara més abjectes: "Por lo tanto, se le puede pegar hasta que entre en el rebaño. Se le debe interrumpir cuando habla, se le debe acosar cuando se manifiesta, se le debe insultar porque no es humano, es español. Y los españoles, dice el president, son hienas".
Sergi Alcázar
No és l'única floreta que li dedica a Quim Torra, algú de qui assegura que "el amo del rebaño querría golpear a la niña, tirarla al suelo, dejarla herida en un hospital, pero no puede hacerlo porque eso dañaría la propaganda. Así que sonríe hasta la náusea y delega en la maestra para que pegue a los niños"... La xarxa no s'ha quedat callada:
Me recuerda a la noche de los cristales rotos,. Para culpar a lis judios. Este es articulo incendiario
— Marta (@Martuxa29) June 26, 2019
Cuántas veces tendremos que repetir que @el_pais es en realidad un panfleto ultranacionalista español? Y nada más.
— Ariodante (@JredondoK) June 26, 2019
No lo leeré. La maldad está en los fríos ojos con los que Azúa nos mira. Puro odio.
— fènix 11-23 (@phoenix_1123) June 26, 2019
Uuuff en una democràcia s'hauria de multar al periodista i el mitja. Un escàndol!
— Núria Vilà🎗 (@VilaNuria) June 26, 2019
Un absoluto vómito de bilis. Incitacion al odio, parapetada en la libertad de expresión.
— Miguel de la Flor🎗️ (@Mdelaflor67) June 26, 2019
Muy en sintonia con el Pais de los ultimos años, mejor no difundir esta basura.
— bego.twi (@bego_se) June 26, 2019
¿Pero cómo se puede ser tan mezquino? Ya solo os quedan éstas armas para seguir defendiendo vuestra causa no, Sres de EL PAIS y la caverna? No solo es mentira, si no que de un caso aislado hacéis la norma, y , repito, basado en mentiras y tergiversaciones. Uff que mal estáis...
— Senius (@Senius1) June 26, 2019