Kim Kardashian sempre ha sabut com convertir la controvèrsia en èxit, i aquesta vegada ho ha tornat a demostrar. La seva nova col·lecció de roba interior, amb tangues d'estètica poc convencional que presumeixen de “naturalitat” gràcies a una polèmica decisió estètica: conservar pèl púbic, ha incendiat les xarxes, esgotat existències i, segons les dades més recents, li ha reportat una xifra marejant: 5.000 milions d'euros en vendes. Una suma que, de confirmar-se, la situaria en un nou nivell: més enllà de la fama, un imperi comercial basat en el cos, la provocació i la moda.

La col·lecció, pensada per trencar motlles, va néixer amb un objectiu clar: desafiar els cànons tradicionals de la “roba interior sexy”. En un món acostumat al depilat i polit, Kim va apostar pel diferent, pel natural, encara que això signifiqués obrir debats. El que molts esperaven que fos una excentricitat de màrqueting es va convertir en el nou crit de guerra de les seves seguidors i seguidors, disposats a vestir (o presumir) alguna cosa que fins ara pocs gosaven. I el mercat va respondre amb entusiasme.
El fet rellevant no és només la polèmica, sinó la reacció. Perquè quan les primeres peces van sortir a la venda, el clic compulsiu i entusiasta no es va fer esperar. Les botigues en línia van col·lapsar, les llistes d'espera van créixer, i el que s'havia projectat com un experiment audaç va acabar sent un esdeveniment de moda amb ressò global. En pocs dies, tot estava venut.
Kim Kardashian arrasa amb la nova col·lecció de roba interior
Per a Kim, hi ha alguna cosa més que una declaració estètica: això és una altra peça en la seva estratègia de construir un imperi personal. Moda, xarxes, màrqueting, es barregen amb un missatge clar: la sensualitat també pot (i ha de) ser autèntica. I té un preu: l'èxit comercial. Aquesta combinació d'imatge pública polèmica, més visió mediàtica, més producte polèmic li ha donat dividends milionarisPerò aquesta victòria no està lliure de crítiques. N'hi ha que veuen en aquesta moda un simple exercici de provocació comercial, un recurs més de màrqueting dirigit a generar publicitat barata. Altres alerten del risc de normalitzar tendències estètiques que igualen “natural” amb “atractiu”, sota una lògica de consum que sempre busca més. Que el natural es vengui pot obrir debats sobre cos, autoimatge i estereotips molt més complexos del que sembla
Amb tot, el concret és inqüestionable: Kim Kardashian ha transformat una polèmica estètica en un èxit absolut de vendes. La dada, 5.000 milions d'euros, és brutal en qualsevol indústria, però en la de la moda íntima és propi d'un fenomen cultural.
I darrere de tot això batega una pregunta: moda, revolució estètica… o simplement una altra jugada mestra de màrqueting? Sigui el que sigui, la jugada ha funcionat. El cos es vesteix de tangues, el mercat rugeix, i Kim continua marcant el pas.
