Quan un jugador de futbol del primer equip del Barça penja les botes, la metàfora que s'utilitza per referir-se que deixa el futbol, una estranya sensació recorre els culers. Sap greu saber que algú que has animat, admirat i seguit ja no jugarà més. La sensació ja és de demolidora quan el jugador penja les botes i el seu últim club és el Barça. Molt difícil perquè els jugadors pleguen a una edat de trenta i llargs i el més normal és que ja no juguin al Barça sinó en un equip de menor nivell, com l'Inter de Miami on es retiraran mites com Sergio Busquets, Luis Suárez o el millor: Leo Messi (si no accepta un últim vall amb el Barça). Hi ha dues excepcions recents que són molt sentides: Carles Puyol i Gerard Piqué, dos jugadors, centrals, d'èxit, catalans i campions de tot, que van retirar-se al Barça. Mítics. Piqué va dir adeu amb un vídeo que posava la pell de gallina. El recorden?
Ara un altre central de la seva època penja les botes, el francès Samuel Umtiti, farà 32 anys al novembre i deixa el futbol per una lesió. Després d’una temporada sense jugar ni un sol minut al Lilla i no trobar equip, plega i ha imitat el seu ex Piqué fent-ho amb un vídeo meravellós, no tan intens com el de Gerard Piqué però amb uns detalls cap a Catalunya i el català que emocionen.

En primer lloc, ha subtitulat tot el seu discurs, que fa amb una perfecta cadència en francès, al català, com un gest cap a la seva ex afició. Memorable i inèdit. L'altre gest és reconèixer que a Catalunya, no a Espanya ni a La Lliga, a Catalunya, va aprendre molt: “A Catalunya he après molt, però també he descobert una faceta del futbol per a la qual ningú està realment preparat”, el de les lesions. El seu genoll ja fallava aquí i per això va sortir per la porta del darrere. Sense rancor. Vídeo:

Penja un gol al Camp Nou a passi d'un tal Leo, no tindrà cap altre jugador igual que li faci una assistència de gol. Li han contestat Sergi Roberto: "Eres muy grande Samu!!!! ❤️ un placer compartir momentos contigo! Todo lo mejor!", Ansu Fati amb emoticones, Gerard Deulofeu o Riqui Puig "Grande samu! Eres el numero 1❤️", tots ex Barça. L'afició li perdona el seu mal final. El Barça té mala sort fitxant francesos dolents o poc respectuosos: Dembelé, Griezmann, Lenglet, Umtiti, Mathieu, Déhu, Dugarry o el porter Dutruel. Només se salven el millor, Thierry Henry, i també tres estimats: Koundé, Abidal i Giuly. Hi havia un migcampista francès, Emmanuel Petit que quan Joan Gaspart el va fitxar ja sabíem que ens aixecaven la camisa. Es va gastar els deu mil milions de pessetes que Florentino va haver de pagar per endur-se Luis Figo en dues toies de l'Arsenal: Overmars i Petit. Van fracassar amb mala gana. Petit, que coneix bé Catalunya, va vomitar catalanofòbia a la seva autobiografia. Quina diferència.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!