En un país on l'acumulació de riquesa continua sent un fenomen predominantment masculí, només el 14% dels multimilionaris són dones, segons xifres de FOX Business; en els últims anys, algunes personalitats provinents del món de l'entreteniment han trencat esquemes i s'han consolidat com a veritables potències econòmiques. Entre elles, destaquen dos noms que transcendeixen la música i la televisió. Dues figures que van assolir un estatus d'acabalades i van deixar empremta en la memòria financera dels Estats Units: Taylor Swift i Selena Gomez.

Des de fa dècades, Taylor Swift i Selena Gomez han estat amigues i companyes en la indústria de l'entreteniment. Navegant juntes per polèmiques, triomfs i canvis en les seves vides personals. Ambdues, amb un talent indiscutible, han construït carreres que avui dia les situen entre les més influents i adinerades de la nació. El seu recorregut reflecteix el seu èxit professional i, curiosament, un canvi en el paradigma de la riquesa femenina als Estats Units.

Construir un patrimoni enorme per compte propi és un treball ardu que requereix anys d'esforç, una visió clara i talent, enfrontant-se a múltiples ensopegades al camí. Com a exemples inspiradors, aquestes artistes van aconseguir convertir les seves destreses en un imperi multimilionari, deixant clar que assolir el cim no és una cosa que es dona de la nit al dia, sinó que es construeix amb dedicació.

Com Taylor Swift i Selena Gomez van passar a ser bilionàries?

Taylor, reconeguda per la seva capacitat per trencar rècords i la seva versatilitat musical, es va consolidar com una de les cantants més d'èxit de tots els temps. El 2023, la seva gira The Eras Tour va marcar una fita en generar més de 2000 milions de dòlars (1600 milions d'euros, aproximadament). Aquest fenomen la va catapultar a una fortuna estimada en 1600 milions de dòlars (1300 milions d'euros), col·locant-la a la cúspide de la llista de les artistes més riques del país.

D'altra banda, Selena no es limita únicament a la seva trajectòria a la pantalla i la música. La seva incursió al món empresarial, particularment a través de la seva marca de maquillatge Rare Beauty, va ser fonamental per ampliar el seu patrimoni. La filosofia d'acceptació i diversitat que promou la seva firma va ressonar amb el públic, aconseguint una ràpida acceptació al mercat. Per a 2023, la valoració de Rare Beauty va assolir els 2000 milions de dòlars. Aquest fet la va convertir en una multimilionària el 2024, amb una fortuna estimada en 1300 milions de dòlars (1000 milions d'euros) segons Bloomberg.

L'ascens de Taylor Swift i Selena Gomez exhibeix un canvi en la narrativa de notorietat i riquesa per a les dones als Estats Units. No només van arribar a demostrar que és possible assolir el cim de l'art i l'entreteniment, al seu torn, van convertir aquesta influència en poder financer i empresarial. Ambdues, amb les seves històries d'habilitats artístiques, perseverança i visió de negoci, estableixen un precedent. I és que, en formar part d'un selecte grup de multimilionàries, desafien les estadístiques en la seva màxima expressió i obren camí a noves generacions de celebritats i somiadors.