El que semblava una relació forçada i circumstancial va acabar en un acord econòmic milionari que va trencar qualsevol llaç afectiu. Esther Doña, la vídua del marquès de Griñón, s'ha convertit en una de les grans beneficiades del llegat de Carlos Falcó, i no precisament per afecte o reconeixement familiar, sinó per una hàbil maniobra legal i financera que, fins fa poc, romania a l'ombra. Després de la mort de l'aristòcrata en plena pandèmia, les tensions entre la seva vídua i els fills de matrimonis anteriors no van tardar a sortir a la llum. Tanmateix, mentre els mitjans se centraven a Tamara Falcó, l'operació més important es va dur a terme discretament: la venda de l'usdefruit d'El Rincón, l'emblemàtic palau familiar, a canvi de diversos milions d'euros.
El control total de la finca: una estratègia de consolidació patrimonial i resolució familiar
La propietat, ubicada entre Madrid i Toledo, amb més de segle i mig d'història, va ser testimoni d'exclusives celebracions i vincles reals. Tanmateix, per a Tamara i Manolo Falcó, el veritable valor d'aquesta finca anava més enllà dels seus llaços històrics: era una peça clau en el seu patrimoni familiar. Amb una visió de consolidar el control i assegurar l'estabilitat futura, no van dubtar a comprar les participacions dels seus germans petits i, sobretot, a eliminar la presència d'Esther Doña, garantint així la plena possessió del bé i la seva gestió absoluta com a veritable patrimoni familiar. El preu pagat a Doña no ha estat confirmat, però fonts properes asseguren que la xifra es va moure entorn de diversos milions, prou per assegurar-li un retir de luxe. Mentrestant, la finca s'ha posat a la venda per ni més ni menys que set milions d'euros, en la qual cosa sembla ser el tancament definitiu d'un capítol familiar incòmode per a Tamara.
Tamara Falcó trenca el silenci: "Mai no vam ser properes"
Encara que en el seu moment va intentar projectar diplomàcia afirmant que "tot va ser fenomenal" amb la vídua, la realitat entre bastidors ha estat una altra. La filla d'Isabel Preysler no ha tornat a adreçar-li la paraula a Esther Doña des de l'acord. Ni un missatge, ni una trucada. Segons persones de l'entorn de la marquesa, la relació entre ambdues era pràcticament inexistent fins i tot en vida del marquès.
"No tenim cap relació, però no per res, és que mai no l'hem tingut. Mai no hem tingut contacte ni quan el meu pare estava viu", va confessar Tamara en una de les seves declaracions més fredes, fent caure qualsevol intent de cordialitat forçada. L'única connexió entre ambdues va ser el palau. Una vegada que es va tancar el tracte i els milions van canviar de mans, el llaç es va trencar de forma definitiva.
Malgrat haver sortit econòmicament enfortida, la vídua no s'ha pogut escapar de la seva nova realitat: exiliada socialment del clan Falcó. Ni invitacions, ni reconciliacions públiques. La senyora ha reprès la seva vida a Majadahonda, allunyada del glamur aristocràtic, però amb el compte bancari a bon resguard. Esther Doña va intentar suavitzar el relat al·legant que Tamara va arribar a aprovar la seva relació amb Carlos Falcó i fins i tot va comentar que la marquesa va dir "m'encanta per a tu" quan va veure la seva foto. Però el casament ho va canviar tot. Des d'aleshores, la distància va ser inevitable i, després de la mort del marquès, es va fer definitiva.