Avui en dia els publicistes tenen un handicap: en un moment on molta gent mira continguts audiovisuals a la carta, a la tablet, a l'ordinador, per mètodes allunyats de la tele convencional, és molt difícil fer anuncis que se't quedin gravats a la retina. L'espectador ja no s'empassa els spots televisius com abans. Per tant, és molt complicat que un anunci o una cançoneta d'anunci puguin calar com fa uns anys. Però hi va haver una època on tothom anava repetint com un mantra algunes frases que escoltàvem una vegada i una altra. Per això és molt curiós veure com han evolucionat els seus protagonistes. I ara, tothom s'ha quedat bocabadat amb el noi d'un anunci de compreses, Ausonia:

es una fieshta2

Una mare acompanya amb cotxe el seu fill a una festa de l'escola. Al noi li agrada una noia, però porta ferros a les dents i no té prou confiança en ell mateix perquè la resta riuen d'ell. La mare li aconsella que no rigui, així no se li veuran els ferros. I el noi li respon amb una frase que des d'aleshores, forma part de l'imaginari col·lectiu: "¿Pero cómo no me voy a reir? ¡Si es una fieshta!"... Els ferros li dificulten la correcta pronunciació de les paraules que duen la lletra "s". La mare, finalment, li diu: "¿Sabes qué? Tienes razón. Te plantas frente a Carla y le dices..." i li ensenya la dentadura. El noi riu.

es una fieshta mare

es una fieshta riu

"¿Lo ves? Te has reido. Si haces reir a una chica, si ve que no te avergüenzas, te la has ganado". Tot plegat per dir-nos a l'espectador la vàlua de tenir seguridad en tí misma, ¿hay algo más valioso?, el lema d'Ausonia aleshores ("Ausonia. Muy segura. Muy mujer"):

Han passat 12 anys des que aquell adolescent va anar a la fieshta. Què se n'ha fet d'ell? Un youtuber, Jorge Cremades, es va proposar donar amb ell i ho ha aconseguit. Es va especular amb que s'havia suïcidat. Però res més lluny de la realitat. És argentí, es diu Ilán Cuesta, és arquitecte, ja no porta ferros i a jutjar per les seves fotos actuals, té molta seguretat en ell mateix.

es una fieshta ara

@ilancuesta

es una fieshta ara2

@ilancuesta

es una fieshta ara3

@ilancuesta

Ell mateix ha repetit la seva mítica frase pel diari 20minutos: