A Catalunya hi ha una altra pandèmia: les agències de publicitat catalanofòbiques. No detesten Catalunya sinó l'ortografia, gramàtica i sintaxi de la llengua catalana. Tot va començar amb un anunci mal escrit en català de la cadena HBO al metro. Va seguir amb un anunci de Lidl també al metro escrit en catanyol. I Cabify rematava Pompeu Fabra amb una immensa lona a la Gran Via escrita en un català que no s'entenia. Aquest és el museu dels horrors escampats pels carrers de Barcelona:

toni soler ig TUIT

WhatsApp Image 2021 05 18 at 11.41.27

cabify twitter

Tres mostres de catalanofòbia, Fotos: EN

A cada anunci mal escrit en català hi ha hagut un article d'EN Blau. Per no perdre el costum un amable tuitaire ha fotografiat una pàgina de diari amb un anunci de la Casa Vicens de Gaudí a Gràcia que és especialment irritant. Ja no és un problema de traduir directament del castellà. És desídia absoluta per les mínimes normes de com s'escriuen les formes verbals i quan s'apostrofa. La doble falta comportaria un suspens a un alumne de Primària. Tractant-se d'un eslògan, la mandra de l'anunci és indecent:

gaudi

Anunci de Casa Vicens, foto: Joan Boladeras

L'autor de la foto la remet a un conegut divulgador de la llengua, Josep Maria Virgili. S'agraeix l'aclariment però era innecessari. Qualsevol nen escolaritzat sap que la cançó Sol solet s'escriu  "vine'm a veure". Imperatiu del verb venir i l'apòstrof amb el pronom. Vinam a veure és com àcid sulfúric a la retina. Incomprensible nyap.

TUIT

Gaudí-Casa Vicens

Casa Vicens

La Casa Vicens és una meravella que val la pena visitar. Qui ha estat atropellat ara per un tramvia no és Gaudí. És la llengua catalana.

--------

L'anunci no explica que fa referència a un escrit a la façana escrit en català pre-Fabrià:

20210628 230451

Casa Vicens