La seva cara, la seva veu, la seva mirada i els seus comentaris irònics estan a tot el món. L'èxit mundial de La casa de papel ha fet que els actors d'aquesta sèrie, i els seus inoblidables personatges, siguin reconeguts a molts països. I d'entre tots ells, n'hi ha un que destaca damunt la resta. Ser el 'malparit' és el que té. Un paper molt seductor, el dolent que té el seu tros de cor que ha enamorat l'audiència. I l'èxit de 'Berlín', guió a banda, es deu a l'actor que l'interpreta, el gran Pedro Alonso.

pedro alonso berlin2

@pedroalonsoochoro

L'actor gallec de 48 anys ha decidit posar tierra de por medio després de la tercera temporada de la sèrie. Ha marxat lluny de la voràgine que desperta La casa de papel i ha fet les maletes cap a un país llunyà. Alonso se n'ha anat a l'Amèrica del Sud, al Perú, on vol pau i tranquil·litat per escriure una novel·la en la que està treballant. Fa uns dies ja es va gravar en un vídeo gaudint d'uns paratges paradisíacs i de les bondats de la natura en un indret on el temps passa més lentament: "El calor sofocante, la luz sobrecogedora cuando un momento después de estas imágenes el sol se entierre a cuchillo frente a mí en el corazón de la selva, la familiaridad con uno o dos guías hacia lo desconocido que te miran como si los conocieras desde hace mucho, los pequeños peces que mordisquean mi espalda cuando me baño en el Amazonas".

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Este es uno esos sitios en los que mi reacción se manifiesta al instante. Todo lo que respiro me confirma que es el lugar. Y que tenía todo el sentido cruzar el océano o lo que hiciese falta para llegar hasta aquí. El calor sofocante, la luz sobrecogedora cuando un momento después de estas imágenes el sol se entierre a cuchillo frente a mí en el corazón de la selva, la familiaridad con uno o dos guías hacia lo desconocido que te miran como si los conocieras desde hace mucho, los pequeños peces que mordisquean mi espalda cuando me baño en el Amazonas. Es una sensación. Algo que celebrar justo ahora porque la cosa está a punto de ponerse seria. Una puerta que se entorna y que me aguarda desde hace varias vidas. Me siento como si tuviera que acabar un dibujo con un buril en un panel de oro, secreto y muy antiguo. Toca cruzar al otro lado. También literalmente. Y completar el proceso que me ha tenido remando no tan en secreto durante estos dos últimos años, de la mano de mrs Bird. El final del Libro de Filipo me espera. Pidan por mí. 🔥🐝⛩🙏🏻 Gracias Perú

A post shared by Pedro Alonso (@pedroalonsoochoro) on

El misticisme de 'Berlín' ha estat rebut amb sorpresa pels seguidors. Més encara quan l'han vist en la foto que acaba de penjar, on se'l veu amb el cap rapat al zero i parlant d'un "colibrí que no sale del nido. Está a punto de parir junto a mi cama. No es una forma de hablar. Sigo trabajando en la novela. Empiezo a pensar que todo este increíble viaje, quizá algún día acabe".

Unes paraules que ben bé podria haver descrit el coronel Kurtz d'Apocalypse Now. Canviïn el 'colibrí' d'Alonso per un cargol, i ja ho tenen: "He visto un caracol, se deslizaba por el filo de una navaja, ese es mi sueño, más bien mi pesadilla, arrastrarme, deslizarme por todo el filo de una navaja de afeitar, y sobrevivir”, recitava Brando a la mítica pel·lícula de Coppola.

apocalypse now

Apocalypse now

Ganes de la quarta temporada de La casa de papel. I ganes de llegir el llibre de Pedro Alonso. Si és la meitat de bo com a escriptor que com a actor, ja haurà pagat la pena.

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat