Les audiències de televisió del dilluns 19 de maig van tornar a reflectir les dinàmiques ja consolidades del consum audiovisual a Espanya i Catalunya, amb alguns matisos que reforcen les estratègies de programació de les principals cadenes. En l'àmbit català, TV3 va firmar una jornada notable tant en les seves edicions informatives com en les seves apostes d'entreteniment i ficció local. Telenotícies Vespre i Telenotícies Migdia van dominar les seves respectives franges, consolidant la seva posició com a referents informatius, mentre que Com si fos ahir i Nit dels Campions van ser els programes més vistos.
En el panorama espanyol, Antena 3 va tornar a liderar amb claredat, col·locant cinc dels seus programes a dalt de tot del rànquing diari. El prime time va estar marcat pel cara a cara entre El Hormiguero, que va rebre Juanra Bonet, i La Revuelta, amb Manolo Solo com a protagonista. El programa de Pablo Motos no només va vèncer en espectadors, sinó que va ampliar el seu avantatge respecte al seu competidor directe, reafirmant el seu domini com l'espai d'entreteniment més sòlid del prime time. Els informatius d'Antena 3, una jornada més, es van situar al capdavant del consum informatiu nacional.
Audiències de TV a Catalunya, 19 de maig de 2025
TV3 en va mantenir ahir una de folgada primera posició en el panorama televisiu català. Telenotícies Vespre va liderar amb 478.000 espectadors i una quota del 24,8 %, seguit de prop per Telenotícies Migdia, que va superar fins i tot en share (27,3 %) amb 375.000 espectadors.
La sèrie Com si fos ahir es va mantenir com un dels pilars de la graella amb 262.000 seguidors i un 19,2 %, mentre que l'emissió especial de Nit dels Campions —dedicada a l'anàlisi esportiva— va aconseguir 261.000 espectadors amb un 15,5 % de quota. Per la seva part, Cuines, en la seva edició amb Berlines de crema, va registrar 243.000 espectadors i un 16,9 %, confirmant la seva regularitat a la franja de migdia.
Top 10 programes més vistos a Catalunya (19/05/2025)
Posició | Programa | Cadena | Espectadors | Quota (%) |
---|---|---|---|---|
1 | Telenotícies Vespre | TV3 | 478.000 | 24,8 |
2 | Telenotícies Migdia | TV3 | 375.000 | 27,3 |
3 | Com si fos ahir | TV3 | 262.000 | 19,2 |
4 | Nit dels Campions | TV3 | 261.000 | 15,5 |
5 | Cuines / Berlines de crema | TV3 | 243.000 | 16,9 |
6 | Pasapalabra | Antena 3 | 221.000 | 15,0 |
7 | Està passant | TV3 | 219.000 | 14,8 |
8 | Telediario 2 | La 1 | 205.000 | 11,2 |
9 | El Hormiguero / Juanra Bonet | Antena 3 | 193.000 | 10,2 |
10 | El paradís de les senyores | TV3 | 189.000 | 16,0 |
Qui va guanyar ahir, La Revuelta o El Hormiguero?
L'enfrontament directe del prime time entre La 1 i Antena 3 va tornar a tenir un clar vencedor. El Hormiguero, que va comptar amb la presència de Juanra Bonet, es va imposar amb 1.921.000 espectadors i una quota del 15,2 %. La Revuelta, amb l'actor Manolo Solo com a convidat, va obtenir un seguiment més discret: 1.528.000 espectadors i un 12,1 % de share.
A Catalunya, els resultats van seguir una tendència similar encara que amb menor distància: El Hormiguero va reunir 193.000 espectadors (10,2 %), mentre que La Revuelta es va quedar en 148.000 i una quota del 7,7 %. La preferència pel format d'Antena 3 és clara, encara que amb un marge més estret al mercat català.
La familia de la tele no remunta, ni amb Eurovisió
Un dels grans fracassos de la jornada va tornar a ser La familia de la tele, el contenidor vespertí de La 1 que continua sense trobar el recolzament del públic en la seva tercera setmana des de l'estrena. Malgrat haver centrat bona part del seu contingut en la polèmica post Eurovisió —des de l'enrenou pel televot que va afavorir a Israel fins a l'eliminació de Melody-, l'estratègia no va fer efecte.
Entre les 15:54 i les 20:31, el programa amb prou feines va assolir un 8,9 % de quota. La primera part, centrada en el debat eurovisiu, es va quedar en un escarit 7,1 %. Posteriorment, Vall salvatge va millorar lleugerament amb un 9,8 %, i La Promesa va ser l'única que va oferir xifres competitives (14,4 %). L'últim tram, presentat per Aitor Albizua i Inés Hernand, va tornar a enfonsar-se fins i tot un preocupant 6,2 %. Tot apunta que el format, lluny de consolidar-se, continua la seva caiguda lliure.
Audiències de TV a Espanya, 19 de maig de 2025
A nivell estatal, Antena 3 va dominar el rànquing amb autoritat. Antena 3 Noticias 1 va ser l'espai més vist del dia amb 2.105.000 espectadors (22,3 %), seguit per Antena 3 Noticias 2 (1.957.000 i 17,9 %) i l'omnipresent El Hormiguero (1.921.000 i 15,2 %). El lideratge informatiu i d'entreteniment de la cadena es consolida dia rere dia.
Els concursos també van rendir a gran nivell: Pasapalabra va atreure 1.736.000 persones (19,9 %), mentre que La ruleta de la suerte va aconseguir 1.575.000 espectadors (22,0 %), convertint-se en un dels formats més rendibles del matí.
Top 10 programes més vistos a Espanya (19/05/2025)
Posició | Programa | Cadena | Espectadors | Quota (%) |
---|---|---|---|---|
1 | Antena 3 Noticias 1 | Antena 3 | 2.105.000 | 22,3 |
2 | Antena 3 Noticias 2 | Antena 3 | 1.957.000 | 17,9 |
3 | El Hormiguero / Juanra Bonet | Antena 3 | 1.921.000 | 15,2 |
4 | Pasapalabra | Antena 3 | 1.736.000 | 19,9 |
5 | La ruleta de la suerte | Antena 3 | 1.575.000 | 22,0 |
6 | La Revuelta / Manolo Solo | La 1 | 1.528.000 | 12,1 |
7 | Telediario 2 | La 1 | 1.346.000 | 12,5 |
8 | Telediario 1 | La 1 | 1.232.000 | 13,0 |
9 | Supervivientes: Última hora | Telecinco | 1.229.000 | 9,6 |
10 | Sueños de libertad | Antena 3 | 1.185.000 | 13,1 |
Aquest article ha estat elaborat amb l'ajuda de ChatGPT i supervisat per un periodista d'Elnacional.cat.