Les audiències de televisió del dilluns 19 de maig van tornar a reflectir les dinàmiques ja consolidades del consum audiovisual a Espanya i Catalunya, amb alguns matisos que reforcen les estratègies de programació de les principals cadenes. En l'àmbit català, TV3 va firmar una jornada notable tant en les seves edicions informatives com en les seves apostes d'entreteniment i ficció local. Telenotícies Vespre i Telenotícies Migdia van dominar les seves respectives franges, consolidant la seva posició com a referents informatius, mentre que Com si fos ahir i Nit dels Campions van ser els programes més vistos.

En el panorama espanyol, Antena 3 va tornar a liderar amb claredat, col·locant cinc dels seus programes a dalt de tot del rànquing diari. El prime time va estar marcat pel cara a cara entre El Hormiguero, que va rebre Juanra Bonet, i La Revuelta, amb Manolo Solo com a protagonista. El programa de Pablo Motos no només va vèncer en espectadors, sinó que va ampliar el seu avantatge respecte al seu competidor directe, reafirmant el seu domini com l'espai d'entreteniment més sòlid del prime time. Els informatius d'Antena 3, una jornada més, es van situar al capdavant del consum informatiu nacional.

Audiències de TV a Catalunya, 19 de maig de 2025

TV3 en va mantenir ahir una de folgada primera posició en el panorama televisiu català. Telenotícies Vespre va liderar amb 478.000 espectadors i una quota del 24,8 %, seguit de prop per Telenotícies Migdia, que va superar fins i tot en share (27,3 %) amb 375.000 espectadors.

La sèrie Com si fos ahir es va mantenir com un dels pilars de la graella amb 262.000 seguidors i un 19,2 %, mentre que l'emissió especial de Nit dels Campions —dedicada a l'anàlisi esportiva— va aconseguir 261.000 espectadors amb un 15,5 % de quota. Per la seva part, Cuines, en la seva edició amb Berlines de crema, va registrar 243.000 espectadors i un 16,9 %, confirmant la seva regularitat a la franja de migdia.

Top 10 programes més vistos a Catalunya (19/05/2025)

Posició Programa Cadena Espectadors Quota (%)
1 Telenotícies Vespre TV3 478.000 24,8
2 Telenotícies Migdia TV3 375.000 27,3
3 Com si fos ahir TV3 262.000 19,2
4 Nit dels Campions TV3 261.000 15,5
5 Cuines / Berlines de crema TV3 243.000 16,9
6 Pasapalabra Antena 3 221.000 15,0
7 Està passant TV3 219.000 14,8
8 Telediario 2 La 1 205.000 11,2
9 El Hormiguero / Juanra Bonet Antena 3 193.000 10,2
10 El paradís de les senyores TV3 189.000 16,0

 

Qui va guanyar ahir, La Revuelta o El Hormiguero?

L'enfrontament directe del prime time entre La 1 i Antena 3 va tornar a tenir un clar vencedor. El Hormiguero, que va comptar amb la presència de Juanra Bonet, es va imposar amb 1.921.000 espectadors i una quota del 15,2 %. La Revuelta, amb l'actor Manolo Solo com a convidat, va obtenir un seguiment més discret: 1.528.000 espectadors i un 12,1 % de share.

A Catalunya, els resultats van seguir una tendència similar encara que amb menor distància: El Hormiguero va reunir 193.000 espectadors (10,2 %), mentre que La Revuelta es va quedar en 148.000 i una quota del 7,7 %. La preferència pel format d'Antena 3 és clara, encara que amb un marge més estret al mercat català.

La familia de la tele no remunta, ni amb Eurovisió

Un dels grans fracassos de la jornada va tornar a ser La familia de la tele, el contenidor vespertí de La 1 que continua sense trobar el recolzament del públic en la seva tercera setmana des de l'estrena. Malgrat haver centrat bona part del seu contingut en la polèmica post Eurovisió —des de l'enrenou pel televot que va afavorir a Israel fins a l'eliminació de Melody-, l'estratègia no va fer efecte.

Entre les 15:54 i les 20:31, el programa amb prou feines va assolir un 8,9 % de quota. La primera part, centrada en el debat eurovisiu, es va quedar en un escarit 7,1 %. Posteriorment, Vall salvatge va millorar lleugerament amb un 9,8 %, i La Promesa va ser l'única que va oferir xifres competitives (14,4 %). L'últim tram, presentat per Aitor Albizua i Inés Hernand, va tornar a enfonsar-se fins i tot un preocupant 6,2 %. Tot apunta que el format, lluny de consolidar-se, continua la seva caiguda lliure.

Audiències de TV a Espanya, 19 de maig de 2025

A nivell estatal, Antena 3 va dominar el rànquing amb autoritat. Antena 3 Noticias 1 va ser l'espai més vist del dia amb 2.105.000 espectadors (22,3 %), seguit per Antena 3 Noticias 2 (1.957.000 i 17,9 %) i l'omnipresent El Hormiguero (1.921.000 i 15,2 %). El lideratge informatiu i d'entreteniment de la cadena es consolida dia rere dia.

Els concursos també van rendir a gran nivell: Pasapalabra va atreure 1.736.000 persones (19,9 %), mentre que La ruleta de la suerte va aconseguir 1.575.000 espectadors (22,0 %), convertint-se en un dels formats més rendibles del matí.

Top 10 programes més vistos a Espanya (19/05/2025)

Posició Programa Cadena Espectadors Quota (%)
1 Antena 3 Noticias 1 Antena 3 2.105.000 22,3
2 Antena 3 Noticias 2 Antena 3 1.957.000 17,9
3 El Hormiguero / Juanra Bonet Antena 3 1.921.000 15,2
4 Pasapalabra Antena 3 1.736.000 19,9
5 La ruleta de la suerte Antena 3 1.575.000 22,0
6 La Revuelta / Manolo Solo La 1 1.528.000 12,1
7 Telediario 2 La 1 1.346.000 12,5
8 Telediario 1 La 1 1.232.000 13,0
9 Supervivientes: Última hora Telecinco 1.229.000 9,6
10 Sueños de libertad Antena 3 1.185.000 13,1

 

Aquest article ha estat elaborat amb l'ajuda de ChatGPT i supervisat per un periodista d'Elnacional.cat.