Primer dia d'escola i primer dia de notes. La TV és implacable, com els diaris digitals: audiència minut a minut i a l'instant. TV3 engega la graella de la temporada 2019-20 a mitges, sense les grans apostes de prime time. Així s'han comportat els programes diaris de la cadena. La millor notícia és Ariadna Oltra, de blanc. El seu nou Telenotícies matí lidera amb el millor share del dia: 29% (sumant l'emissió per TV3 i el 3/24).

ariadna oltra tv3

TV3

Un espai que és en realitat una nova roda del canal de notícies amb canvi de nom i presentadora il·lustre. No té rival. A les 6:30 del matí les altres cadenes també fan notícies i TV3 és la favortita. Només Arús fa programa i es va quedar per sota, amb un 12,5%. 8tv ja no li permet dir-se Arusitys i es passa a dir Aruser@s.

lidia heredia tv3

TV3

Males notícies per als altres dos programes de producció pròpia diaris de TV3. Els matins trenca una escaleta que es va inventar Josep Cuní fa 14 anys: informatiu de mitja hora, entrevista, tertúlia i magazine. Lídia Heredia, de blanc, comença amb el tema del dia i no a la taula de titulars i es fa estrany. Un 9,6% que es queda curt davant El programa de verano que, sense Ana Rosa, fa un 15% a Catalunya. La franja que ocuparà Ricard Ustrell repeteix la roda del 3/24 a mans de Pol Marsà i es queda en un minso 6,3%. Un espai de 2 hores de cost zero. Ustrell té uns quants milions de pressupost i haurà de millorar-ho ostensiblement.

tot es mou tv3

TV3

Tot es mou, les novetats del qual van ser avançades en exclusiva per En Blau, també perd davant Telecinco a Catalunya. El programa d'Helena Garcia Melero, de blanc, va fer la meitat que Sálvame: un 10% davant el 20,4% del programa de xafarderies. Millor sort va tenir el retorn d'Està passant que lidera la franja amb un boníssim 16,7% superant el seu competidor més temible, Boom. L'altra presentadora que va començar temporada va ser Núria Solé que lidera al TN comarques (21%). També anava amb una brusa clara.

nuria tn comarques tv3

TV3

TV3 no va poder ser líder del dia: 11,8% davant el 12,1% de Telecinco. Però molts dels programes més vistos van ser els de la cadena. Si les periodistes de la casa es van posar d'acord amb el color o és un pacte del Departament de Vestuari, si va ser casual o té un sentit ocult, que ho dedueixi cada lector.