Que baixi el teló. Amb aquesta frase teatral acabava el primer talent show de TV3 que ha funcionat, El llop era un nou intent de la cadena, després de Happy day, per furgar en un format televisiu molt de Telecinco: càsting d'anònims per actuar. En aquest cas tenia dues avantatges: Catalunya és terra d'actors amateurs, n'hi ha a cada poble, i el director, presentador i productor és gat vell en talent shows. Àngel Llàcer els ha fet tots, des d'Operación triunfo a Tu cara me suena passant per Tú sí que vales. Ha acabat com va començar, líder sense fer xifres siderals però molt bones: un 13,2% i 300 mil espectadors.

angel llacer tv3

Àngel Llàcer, acaba el llop, TV3

Però lluny de la tele, a twitter es produïa el que necessita tot programa de TV: salseo, polèmica, batusses i conflicte. Un pèl agre. És el que està passant entre dos directors teatrals i televisius: Àngel Llàcer i Joan Lluís Bozzo. Venen de generacions diferents, Llàcer té 48 anys i Bozzo 69 anys. Bozzo ho ha estat tot al teatre i a la TV. És el que millor ha fet teatre a la tele amb sèries sense exteriors i d'un èxit descomunal: Oh Europa, Oh Espanya o La memòria dels Cargols. En teatre, Dagoll Dagom està insuperat. Per això Llàcer va voler demanar en públic a Bozzo la seva opinió d'El llop. A Bozzo no li ha agradat el programa i s'estan esbatussant a twitter. 

joan lluiz bozzo acn

Anna Rosa Cisquella i Bozzo, ACN

Bozzo creu que triar Terra baixa és un flac favor al teatre català ja que el "regionalitza". La polèmica podria haver quedat aquí: Llàcer demana una opinió i l'obté, però és una crítica negativa. I Llàcer no s'ho pren bé: "És ben bé que per no callar…de vegades un queda ben retratat.“Sano regionalismo” no era COP DE ROCK? O en què quedem?". Bufetades com a pans. Llàcer li recorda a Bozzo un dels seus musicals al teatre, Cop de rock de l'any 2011 que explicava una història d'amor d'un noi que volia ser músic mentre sonen cançons de Brams, Els Pets, Gossos, Ja t’ho diré, Lax’n’busto, Sau, Sopa de Cabra, Bars i Glaucs. Un Mamma mia però en lloc d'ABBA, amb rock català. El va protagonitzar un actor que va descobrir Àngel Llàcer en un càsting pel seu musical Què: Roger Berruezo.

CDR pg 028.0

Cop de Rock, Dagoll Dagom

Per Llàcer allò era sano regionalismo. Bozzo li aclareix que no: "En absolut. "Sano regionalismo" era el que els ideòlegs del franquisme entenien també per "regionalismo bien entendido". Una mica de llengua vernàcula per acontentar els caragirats". L'expressió és de Manuel Fraga, fundador del PP, contra Catalunya i la voluntat de ser un país i no una mera regió més. Terra baixa com a símbol de la llengua catalana que no molesta, folkloritzada. Aclarit això Llàcer s'emprenya i li clava una darrera clatellada a Bozzo. L'última de moment: "Quin mal envellir, fill meu…". Deu n'hi do, no només li recorda l'edat sinó li diu que repapieja i que ha envellit fatal. Llàcer i Bozzo, dues patums del teatre català. Si algú no sabia que al teatre del Catalunya hi ha "capelletes", ja ho té als nassos: actors que només treballen per certes companyies, enveges, mirar-se de cua d'ull la taquilla, qui treballa a TV3... Aquest és el reality que Catalunya necessita: una batussa entre actors i directors famosos. Llàcer ja té nou programa: "El llop VIP" només de famosos. Ho petaria.