El passat mes de setembre començava una temporada televisiva protagonitzada per una pugna incansable entre cadenes per captar el màxim d'espectadors possible. Des d'un punt de vista lògic, això de voler assolir les xifres més altes en matèria de quota de pantalla tampoc hauria de considerar-se res sorprenent, ja que mai ha deixat de ser l'objectiu principal de qualsevol grup de comunicació. Ara bé, és innegable que enguany l'arribada de la tardor tenia poc a veure amb ocasions anteriors. El perquè? Telecinco, la germana gran de Fuencarral, apostava per un moviment inèdit. Bye-bye a les sobretaules de Sálvame i a Ana Rosa Quintana en la franja del matí.

Ana Rosa Quintana Telecinco
Ana Rosa Quintana. / Telecinco

Del format de La Fábrica de la Tele i els seus integrants, pràcticament ni rastre. La nova etapa pretén ser blanca i familiar, amb concursos de bales i musicals amb VIPs no tan VIPs. La periodista madrilenya, però, ocuparia el seu buit amb TardeAR. Un magacín que es prometia innovador, tot i que no ha aconseguit captivar bona part del públic, que s'ha desplaçat a Antena 3 per atorgar-li màxims històrics a Y ahora Sonsoles. El passat dijous 26 d'octubre, l'infoshow de Quintana només obtenia un escarit 10,4%, però és que això seria fins i tot motiu de celebració. Per què? Perquè en més d'una ocasió no ha passat de l'unidígit.

De fet, el màxim de temporada va ser un 12% amb motiu de la boda d'Isa Pantoja, sense Ana Rosa treballant aquell dia, i lluny del 15% amb què el cortijo de Jorge Javier Vázquez s'acomiadava el passat juny. Un fracàs que no ha passat inadvertit, tot i que encara es maquilli a la desesperada. El darrer canvi: moure el darrer bloc publicitari —de 19:50 h a 20 h en comptes de 19:45 h - 19:55 h— al final de la franja per tallar abans i que la pèrdua de fidelitat d'última hora no entri en el còmput. En qualsevol cas i tot i la intenció, la cosa no acaba de quallar.

Mínims històrics per a la que fins fa poc era considerada la reina dels matins, que ensopega també amb les opinions d'infinitud de detractors que es congratulen per aquesta brutal patacada. En la línia de La plaza de TVE o Cuentos chinos, també de Telecinco, els internautes es pregunten "¿cuándo lo cierran?". Això i altres opinions incendiàries que els usuaris de la plataforma X aboquen, com ara que "lo que hacía que El Programa de AR lo viera alguien era su franja horaria por la falta de oferta y por el target de ese programas y no Villareja y sus colaboradores de tres al cuarto, ¿no?"

"Tampoco queremos una televisión aburrida, familiar, ni blanca, ni facha", sentencia la xarxa. Mentrestant, el bucle de tapar forats amb pegats es preveu lluny d'acabar. Que el ritmo no pare, que cantava Patricia Manterola. Doncs no paren.