Un dels protagonistes indubtables d'aquesta setmana que ara acaba va ser l'excomissari Villarejo, quan va dir a l'Audiència Nacional sense immutar-se que els atemptats de l'agost del 2017 van ser per fer "un ensurt a Catalunya" i que ""es van calcular malament les conseqüències". L'excomissari del Cos Nacional de Policia va acusar el CNI de fer com qui no veu davant dels moviments de l'imam de Ripoll.

Un dels que va reaccionar va ser l'advocat i diputat de Junts, Jaume Alonso-Cuevillas, que va recordar que es va impedir investigar la relació entre el Centre Nacional d'Intel·ligència (CNI) i els atemptats a la Rambla de Barcelona del 17 d'agost del 2017. Cuevillas insistia en la "rotunda" negativa d'indagar les connexions entre el CNI i l'imam de Ripoll, líder dels atemptats del 17-A, negatives constants per crear una comissió d'investigació per saber què va passar realment amb el CNI i l'esmentat imam de Ripoll.

Jaume Alonso Cuevillas Advocat - Sergi Alcazar

Jaume Alonso-Cuevillas / Foto: Sergi Alcàzar

I aquest dissabte, l'advocat s'ha sulfurat, com moltíssims espectadors del programa Preguntes freqüents, quan han estat veient el programa i han vist i sentit un dels convidats estrella amb qui va parlar la Cristina Puig.

David Vidal, director executiu de GlobalChase i autor de Diario de un espía, i, com va dir la presentadora, "tu ets exagent del CNI". "Sí, sí, durante muchos años. ¿Vamos a hablar de Villarejo, no?", deia ell.

Segons Vidal, el que va dir Villarejo "es una absoluta tontería. No tiene ningún sentido lo que está diciendo. Ni lo hacen ni tiene ningún sentido que lo haga ningún servicio de inteligencia. Villarejo lleva bastantes años con una manía, parece que tiene una especie de fijación con el CNI que aprovecha cualquier oportunidad para liarla de alguna manera".

No només això, el convidat també va posar damunt la taula "que es importante que yo no conozca a Villarejo, porque todo esto no es nada personal. Es bueno mantener una distancia porque tienes perspectiva". També va dir que "Villarejo es intocable y quiere hace daño a todo el que pueda":

A taula també hi eren l'exdirector general de Mossos d'Esquadra durant el 17-A, Pere Soler i Campins, o el periodista del diari Público, Carlos Enrique Bayo, que va dir que “Villarejo és un professional de la mentida, però això no vol dir que tot el que digui sigui mentida”.

No hi era Jaume Alonso-Cuevillas, que no s'ha pogut estar de manifestar el seu rebuig més absolut pel que estava dient el convidat, a qui ha sentenciat amb dues paraules demolidores: "Bocamoll indocumentat". I a jutjar pel que han dit altres espectadors, la tria d'aquest convidat no va acabar de fer el pes a molts d'ells: