Àlex Casanovas ha estat un dels actors catalans més populars de Catalunya. La fama li va arribar de la mà de TV3 quan l'any 1991 la Gestmusic dels trincos es van inventar el primer programa de trobar parella de la TV: Amor a primera vista. Feia duet amb Montse Guallar i Casanovas es reservava el paper de Casanova: seductor, trapella, desimbolt i proper. Va menjar-se la pantalla. Com a actor ho ha fet tot, epsecialment recordats els dos papers protagonistes dels dos culebrots més importants de TV3, Nissaga de poder i El cor de la ciutat. Al primer era un tèrbol artista que s'enduia al llit a tieta i neboda, Eulàlia i Laia Montsolís. Al segon era el cambrer del bar d'Hostafranchs que donava feina al Peris a la segona etapa de la sèrie. Una curiositat és que Benet i Jornet el volia pel paper de fill gran dels Montsolís però ho va impedir Pedro Almodóvar, que el va escollir per fer de protagonista de Kika al costat de Verónica Forqué. Noli Almodóvar era aleshores el cim d'un actor. Com acostuma a passar-li al director manxec, Casanovas i Almodóvar van acabar fatal. 

Àlex Casanovas a Amor a primera vista, TV3
Àlex Casanovas a Amor a primera vista, TV3

Al teatre també ho ha fet tot, des d'El temps i els Conway a Un tranvia anomenat desig o Pel davant i pel darrere per citar tres grans obres. És una icona però fa molt de temps que no apareix gaire. Presideix l’Associació de Professionals de la Interpretació i fa feines petites d'actor com ara que l'han entrevistat al Diari de Girona amb motiu d'un xou que presneatrà a Figueres, La juventud baila. És impossible no preguntar-li per una carrera tan exitosa que de sobte sembla que s'atura. Àlex Casanovas amb 61 anys es lamenta, com ahir ho feia Joel Joan, que creia que a la seva edat i amb la seva trajectòria no seria tan difícil seguir treballant: "Això de la feina és molt complicat, en el nostre sector. Són onades que van i venen. Hi ha una intermitència en la feina, encara que tinguis una llarga trajectòria al darrere, no saps ben bé per què, desapareixes una mica i després tornes a sortir. No sé si s’ha de ser woke o no. A l’hora de demanar subvencions, ajuts i coses així, ajuda moltíssim un projecte amb paritat, inclusió, que sigui sostenible...".

Àlex Casanovas TV3
Àlex Casanovas TV3

Casanovas no vol aprofundir en les causes: l'edadisme, els càstings que només tenen en compte el nombre de seguidors d'Instagram, les capelletes teatrals catalanes... És un home que sempre ha tirat pel dret, quan ja era molt famós, l'any 2013 es va quedar sense feina i no li van caure erls anells: es va posar a treballar de cambrer a un bar de Figueres. Ho explicava així: "Soc cambrer al restaurant Antaviana de Figueres perquè he patit una parada molt forta de feina i no tinc res durant la temporada d'estiu. Faré de cambrer fins al 31 d'agost perquè en la feina d'actor hi ha molt poca gent que es pugui permetre el luxe d'estar tres mesos de vacances. Estic aquí bàsicament perquè jo, com molts altres companys actors, estic sense treballar aquest estiu. Al principi, quan servia a les taules, en rebien amb incredulitat i pregunten què hi faig, a Figueres. És on hi havia feina i he vingut cap aquí. Els sorprèn d'entrada, però veuen que faig la meva feina. Ja està. Aquí sempre m'han tractat excel·lentment, i és el que procuro fer jo amb la gent que ve a menjar, tant si és d'aquí com de fora”.

Àlex Casanovas i Pep Anton Muñoz, cambrers, TV3
Àlex Casanovas i Pep Anton Muñoz, cambrers, TV3

L'any 2009 feia de cambrer a El cor de la ciutat i l'any 2013 era cambrer a un bar de Figueres per portar un sou a casa. Una actor estrella del cine, el teatre i la TV. Ser una estrella és també això.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!