Oriol Pla està en un gran moment. Des que a novembre de l'any passat va obtenir l'Emmy a millor actuació masculina per la sèrie Yo, adicto de Javier Giner, la carrera de l'actor ha tingut un impuls espectacular. Ara l'actor segueix enamorant al públic, aquest cop amb una obra teatral pròpia, Gola. L'actor està vivint la seva millor etapa professional i, ara per ara, no sembla que aquesta tingui sostre. Precisament del seu moment vital, de la seva implicació en la feina i de les seves pors, s'ha sincerat completament al pòdcast de La Turra, de la plataforma 3Cat. Pla, com sempre, ha brillat pel seu caràcter còmic i entregat.

Oriol Pla, premi Emmy Internacional millor actor / Efe
Oriol Pla, premi Emmy Internacional millor actor / Efe
Giner i Pla en el rodatge de Yo, adicto / Instagram
Giner i Pla en el rodatge de Yo, adicto / Instagram

L'actor ha protagonitzat una entrevista d'allò més personal en el programa de SomEva conduït per Alba Riera. L'actor ha assegurat que, després de guanyar l'Emmy ell segueix tenint gola, passió per la vida i la seva feina. Pla ha parlat també sobre la satisfacció inabastable, especialment en l'àmbit professional: "Noto una insatisfacció constant, però vaig aprenent de fer valdre les coses".  En el pòdcast el compromís també ha estat un dels temes centrals, Pla no ha volgut exposar gaire com viu aquest en les relacions personals, sinó en general, ha comentat que a vegades pot  incomodar, ja que "la profunditat t'obliga a confrontar coses que no t'agraden". Un compromís que té clar és el següent: "Em fascina el fet de comprometre's amb un mateix". Saber qui som i mostrar-se en línia amb el que volem és vital per l'actor. 

Pla per 'Yo, Adicto' / X
Pla per 'Yo, adicto' / X
Pla   YouTube
Pla a La Turra / YouTube

En una part de l'entrevista, l'actor també ha parlat sobre les coses que més l'espanten. Riera ha volgut preguntar a Pla si havia viscut la crisi dels 30 anys i a partir d'aquí s'ha sincerat completament. Especialment, el que més el va afectar va ser a través de les comparacions: "És absurd que em compari amb un amic, però ho segueixo fent i em genera dubtes", l'actor té clar que les comparacions són absurdes i que li van "fatal", però, com qualsevol de nosaltres, és incapaç d'evitar-les. Pla també ha confessat una altra de les coses que més angoixa li fan: "Em fa por equivocar-me, estar prenent males decisions". Pla té clar que realment "no hi ha decisions errònies, són decisions", però l'espanta saber que potser "no està veient alguna cosa", que se li pot escapar algun tren. L'actor intenta lluitar constantment contra aquest pensament i trobar la pau mental, què considera que ho és? "Confiar en un mateix i saber que tot està bé". No podem fer res més que donar-li la raó i aplaudir la vulnerabilitat de l'actor.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by EVA (@someva__)

No podem estar més fascinats amb Pla: sigui com a actor o com a orador és un espectacle. Estem segurs que, si segueix per aquest camí, "guanyar dos Emmys" (com ha dit a l'entrevista), serà un objectiu que se li quedarà curt. El català ja ha fet història, però no dubtem que seguirà fent-ne durant molts anys més. 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!