Fa més d'una dècada que Dulceida només treballa amb les seves xarxes socials i va donar a conèixer a Espanya el terme influencer, una nova professió. Instagram és la seva eina de treball, a més d'altres xarxes com YouTube o TikTok, i amb ella ha assolit grans èxits. Va ser la primera i en el dia d'avui és la influencer més seguida d'Espanya amb més de tres milions de fans.

El seu nom és Aida Doménech, encara que se la coneix més per Dulceida. La influencer ha compartit durant aquests més de deu anys tota la seva vida, com la seva relació amb Alba Paul, el seu casament o la seva posterior ruptura. Els seus seguidors sempre han estat allà, tant en els moments bons com en els més difícils. Per aquesta raó, després de superar la barrera dels tres milions ha volgut agrair-los tot l'afecte a la seva última publicació d'Instagram.

Dulceida

Dulceida / XARXES

"No sabeu com d'afortunada que m'assec de poder créixer al vostre costat, sento que ja porto mitja vida per aquí. En tot aquest temps he crescut personal i professionalment, he complert molts dels meus somnis. M'heu vist intensament feliç i m'heu vist trencada i sempre heu estat allà", va escriure aquest diumenge 30 de gener la catalana.

Dulceida connecta amb el públic per la seva naturalitat

"Dulceida és la primera influencer espanyola reconeguda a totes les xarxes socials, en tots els aspectes. Des de FotoLog i Bloguer fins a Instagram", explica Arantxa Pérez, de l'agència PR&MANAG. La seva naturalitat ha estat un dels factors clau del seu triomf. "Se l'ha vist des de molt jove superar-se i lluitar pels seus somnis, però ha sabut estar en el moment adequat, en el qual no tenia cap competència. I això és el que l'ha fet créixer", assegura Arantxa Pérez.

Dulceida ha treballat amb les millors marques. Gràcies a ella li han sorgit altres treballs, tant com a presentadora o model. Però només de les xarxes socials tanca contractes de 7.500 euros per una sola publicació en el feed. Només amb la xarxa social Instagram, Dulceida podria guanyar una mitja de 200.000 euros al mes.

No obstant això, Dulceida s'ha convertit en la influencer més seguida d'Espanya per l'interès que desperta la seva vida privada. "És com un reality i la gent vol saber què fa", comenta Arantxa Pérez. Els creixements d'audiència més importants es donen quan comparteix amb els seus seguidors algun moment determinant de la seva vida. També pot incrementar els seus seguidors amb algunes polèmiques. "Encara que l'han perjudicat a nivell personal, li han beneficiat quant a engagement es refereix", comenta.