L'estiu ha arribat abans del previst. Una onada d'aire africà ha atrapat tota la Península, que registra la temperatura de maig més alta dels últims 72 anys. Amb aquesta calor ja són moltes les persones que s'han banyat per primera vegada enguany, les platges estan plenes de gom a gom. I ja n'hi ha molts que somien amb les seves vacances d'estiu, i és que l'època més desitjada per gairebé tots és a tocar. És hora de descansar i divertir-se. Telma Ortiz, la germana de la reina Letícia, ja pensa en les seves vacances.
Telma Ortiz marxarà aquest estiu en companyia del seu nou amor. És l'advocat Robert Gavin Bonnar, que viu amb ella al xalet de la urbanització de l'Arbreda de La Moraleja, juntament amb la primera filla de la Telma, Amanda Martín Llop, i la seva altra filla, fruit de la seva relació amb l'irlandès. La nena va néixer l'estiu passat. La Telma i el Robert s'han convertit en família nombrosa de la nit al dia. Amb ells, de vegades, també viuen els tres fills que va tenir l'advocat amb la seva primera esposa.

Telma Ortiz no troba lloc per anar-se'n amb tota la família de vacances
Per poder anar tots de vacances, la Telma necessita una casa molt gran amb totes les comoditats. La germana de la reina Letícia s'ha interessat per llogar una casa a Marina Isla de Valdecañas. És una luxosa urbanització que es va construir sobre l'aigua, al riu Tajo, a tan sols un parell d'hores de Madrid.

Es tracta d'un lloc paradisíac on les cases de luxe envolten l'embassament de Valdecañas, el més gran d'Espanya. Disposen de platja privada, club social, hotel, embarcador i unes vistes espectaculars. Aquest complex es va construir el 2007, dissenyat per al més selecte de Madrid, entre ells Beltrán Gómez Acebo, fill de la infanta Pilar de Borbón, un dels fills d'Aznar, un nebot de l'empresari Alberto Alcocer, íntim amic del rei Joan Carles, Jaime López Ibor, de la família del prestigiós psiquiatre i al que es van unir Fran Murcia, primer marit de Lara Dibildos, algun Barreiros i artistes com Carlos Baute, a més de personatges de la societat madrilenya.
No obstant això, Valdecañas està en mig d'un judici. Un parell d'organitzacions ecologistes han aconseguit arribar fins al Tribunal Suprem perquè sigui enderrocada i es torni el paisatge al seu estat original, cosa complicada i costosa.
De moment, la Telma no ha trobat casa per a aquest estiu. Estan totes ocupades i és que tenen un preu superior als 5.000 euros al mes.