El matrimoni entre la princesa Charlène de Mónaco i el príncep Albert II s'ha caracteritzat sempre per la gran quantitat de rumors sobre els termes de la seva relació. Algunes fonts han informat que la princesa va intentar fugir el dia del seu casament, però va ser descoberta poc abans de fer-ho. A més, Charlène és coneguda com 'la princesa trista', ja que no ha pogut acostumar-se a la fredor del Palau Grimaldi. Ara, després d'haver-se absentat per poc més d'un any del Palau per una greu infecció i una posterior hospitalització en una clínica de salut mental, alguns mitjans han informat que Charlène de Mònaco ja no comparteix residència amb el seu marit, i ara viu una vida secreta i allunyada del focus mediàtica al seu propi refugi personal als Alps francesos.
D'acord amb la revista alemanya 'Bunte', l'exnedadora sud-africana, quan no té cap esdeveniment previst a la seva agenda oficial, es refugia en una casa modesta als Alps francesos, una propietat sense gaires luxes però amb un accés realment difícil, ja que només es pot arribar caminant o un vehicle 4X4, ja que està situada dins del Parc Nacional de Mercantour. I encara que es va arribar a especular que Charlène de Mònaco faria tot el possible per trobar la pau, allunyant-se de les seves cunyades, Carolina i Estefanía de Mònaco, en mudar-se al Palau de Roc Agel, ubicat a la frontera entre Mònaco i França, tot sembla indicar que aquest lloc continuarà sent el seu lloc preferit per gaudir de l'estiu, però no es convertirà en la seva llar permanent.
Segons 'Bunte', Charlène hauria pres la decisió de mudar-se a la propietat francesa dels Grimaldi, una casa que Albert II va comprar després d'haver quedat impressionat amb la bellesa natural del lloc. Aquesta casa es troba a dues hores de Mònaco i forma part d'un petit poble en el qual només hi ha 15 cases més. A més, alguns mitjans locals han esbrinat que aquesta casa es troba tan sols 100 metres de la capella, un lloc que va ser completament rehabilitat i reformat pel príncep Albert, ja que la seva esposa es troba travessant per una etapa en la qual la religiositat i la fe és molt important.
Charlène de Mònaco viu en una establa reformada
Aquesta casa als Alps francesos ha estat completament reformada des que el sobirà monegasc la va comprar el 2007, ja que anteriorment era una edificació que funcionava com a establa. Ara, Charlène, el seu personal de servei i el seu guardaespatlles són els que gaudeixen d'aquesta bonica i relaxant locació. Durant la seva estada en aquesta propietat, els habitants del poble han pogut veure-la jugant a la plaça central i demanant alguns subministraments bàsics per a la seva nova llar, una cosa que no seria possible al Palau Grimaldi, la seva residència oficial.
De fet, algunes persones properes a la princesa han afirmat que aquest refugi secret a les muntanyes forma part de la teràpia que ella necessita per recuperar la seva salut mental, sobre tot el gran esgotament físic i psicològic que ha patit l'últim any, un procés que ella mateixa ha definit com a|com "llarg, difícil i dolorós".