Adidas no va aconseguir un 2022 molt pròsper, ja que les vendes d'Ivy Park a la segona marca de roba esportiva més important del món van caure més d'un 50% fins als 40 milions de dòlars aquell any, molt per sota dels 250 milions previstos per Adidas. Aquesta ha estat prou raó perquè la firma pretengui replantejar les seves estratègies, i carregar-se a Beyoncé.

La relació entre Beyoncé i Adidas ha culminat. Per a CultureBanx la mala ratxa de la marca esportiva dels últims anys s'atribueix a les associacions amb altres artistes, com Bad Bunny, Pharell Williams i el raper Ye (àlies Kanye West). En aquest sentit, Forbes explica que només una d'aquestes associacions va complir o va superar sistemàticament les seves expectatives financeres.

En el cas d'Ivy Park, el 2021 els ingressos van ser de 93 milions de dòlars, mentre que per al 2022 van ser de 40 milions de dòlars davant els 250 milions de dòlars previstos. I, per a aquest 2023, es preveu que els ingressos siguin de 65 milions de dòlars, lluny de l'objectiu de 335 milions, d'acord amb les estimacions del Wall Street Journal. El contracte d'Adidas amb Beyoncé li paga 20 milions de dòlars anuals, i expirava a finals d'aquest any.

Adidas s'inclina pels esportistes

El Conseller Delegat d'Adidas, Bjørn Gulden, durant la seva trucada de resultats de març, va assegurar que "Adidas té tots els ingredients per tenir èxit, però hem de tornar a centrar-nos en el nostre nucli: producte, consumidors, socis minoristes i atletes". D'acord amb Hollywood Reports, Ivy Park x Adidas i Beyoncé van tenir importants diferències creatives, és probable que, per això, el CEO d'Adidas va declarar que els atletes, i no els artistes, haurien de ser el centre d'atenció.

Es pot destacar que ha estat un dur camí per a l'empresa de roba esportiva i calçat, que projecta una pèrdua operativa de 700 milions d'euros el 2023. Seria la primera pèrdua anual d'Adidas en 31 anys. Recordem que tal com indica Forbes en la seva pàgina web, Adidas té 750 milions de dòlars en inventari de la marca Yeezy que pot ser que mai no vengui, després de trencar amb Ye. A començaments d'aquest mes, la companyia va informar d'una gran pèrdua en el quart trimestre i va reduir dràsticament els seus dividends després del costós acabament de la seva associació amb la marca Yeezy de Ye l'octubre de 2022.

Què va passar entre Adidas i Kanye West?

La firma de roba esportiva va trencar relacions amb West després dels comentaris antisemites que va realitzar el cantant i exespòs de Kim Kardashian. "Si venem l'inventari, prometo que les persones que han estat danyades per això també obtindran una cosa bona d'això", va dir Gulden. Abans de l'escàndol de l'any passat, els tennis Yeezy sovint es venien per centenars de dòlars el parell. Els grups jueus han estat dividits respecte a la idea de vendre les existències de Yeezy amb un bon propòsit. Per la seva part, Charlotte Knobloch, presidenta de la Comunitat Jueva de Munic i Alta Baviera, va advertir que tornar els tennis al mercat enviaria un senyal equivocat. "En decidir vendre la mercaderia de West ara, Adidas optaria per fer marxa enrere al rellotge", va dir Knobloch.