Kendall Jenner s'ha caracteritzat per mantenir un perfil més baix que els altres membres de la seva polèmica família. Tanmateix, fa alguns dies, va ser acusada de promoure la beguda de forma irresponsable en posar amb una ampolla de la seva marca de tequila a les seves xarxes socials.

Dimecres passat, l'exmodel de Victoria's Secrets va publicar una sèrie de fotos en el seu compte d'Instagram, titulada: "Coses que m'encanten". Les fotografies eren molt normals, un gos, autos, cavalls... però n'hi va haver una que va ressaltar entre totes. Es tracta d'una foto d'ella bevent-ne directament d'una ampolla de Tequila 818 (la seva marca) amb una palla.

Publicació d'Instagram de Kendall Jenner (@kendalljenner)

La qüestionada fotografia va ser feta durant el casament de la seva amiga Lauren Perez. Malgrat que Kendall la va publicar per patrocinar la seva empresa, lamentablement va causar l'efecte contrari, en guanyar-se una gran quantitat de detractors, que critiquen la publicitat irresponsable amb relació al consum excessiu de begudes alcohòliques. Malgrat que en el seu compte oficial d'Instagram els seus fans no es van centrar en aquesta peculiar foto, més tard va començar a viralitzar-se al portal "Reddit", on la majoria de les persones van estar d'acord que la fotografia es tractava d'una mala publicitat.

Un usuari de "Reddit" va indicar el següent: "El meu punt inicial estava més relacionat amb el fet que és la seva marca la que està promocionant, com a propietària d'una marca d'alcohol, sento que ella realment no hauria de promoure el consum excessiu", va escriure l'usuari, afegint: "Ella no està bevent d'un vas de shots, sinó d'una palla, i una ampolla sencera sembla excessiva. Les xarxes socials són una gran àrea grisa, però existeixen regles estrictes sobre la publicitat de begudes alcohòliques en premsa i televisió".

"Entenc que ella vol practar de promocionar-lo d'una manera maca i divertida, però crec que això sembla una mica perillós", "Realment no saps quant estàs bevent i és bastant fàcil argumentar que consumir alcohol d'aquesta manera condueix a un consum excessiu", van ser els comentaris d'altres usuaris, que no estaven d'acord en la manera de beure de Kendall Jenner.

kendall jenner

Kendall Jenner/ Instagram

Els centres de control de les addiccions als Estats Units indiquen que "la primera esmena permet molta llibertat d'expressió en general i, per tant, limita quant pot regular el govern federal la publicitat". Per aquesta raó, les regulacions de publicitat de l'alcohol als Estats Units són molt limitades. Les poques regulacions existents són regides per l'Oficina d'Impostos i Comerç d'Alcohol i Tabac, i només exigeixen que s'inclogui el nom i la adreça del permís de la persona o empresa responsable de l'anunci, el contingut del percentatge d'alcohol per volum i la classe d'alcohol, però no limita el tipus de publicació que es fa en xarxes socials, ja que no és una publicitat oficial de la marca, sinó una fotografia de caràcter personal.

Als Estats Units l'edat mínima necessària per consumir alcohol és de 21 anys, tanmateix, un ampli percentatge dels seguidors de Kendall Jenner a les seves xarxes socials són menors de 18 anys.