Els que utilitzen regularment el tren, sigui el de rodalies, sigui l'AVE, saben que sovint pot esdevenir una professió de risc. Perquè un sap com hi entrarà, però no sap què s'hi trobarà. El que passa en un vagó de tren acostuma a ser surrealista en molts casos, indignant en molts altres i directament denunciables en algunes ocasions. Passatgers irritats n'hi ha cada dia. I per qüestions laborals, molts professionals de la comunicació o la interpretació l'han d'agafar sovint per anar de Catalunya a Madrid a treballar i després, tornar cap a casa. De casos de presentadors i/o actors queixant-se, n'hi ha a cabassos. El nivell d'indignació inclou els que bullen per dins pel comportament egoista d'altres passatgers, com Núria Marín: "Siempre me indigno en el AVESiempre me encuentro con la persona a la que llaman por teléfono y, a parte de tener el teléfono a todo volumen, lo deja sonar un buen rato y quiere que todo el vagón se entere de la conversación". És clar que de vegades, ha estat ella la que ha entrat parlant per telèfon abans d'arrencar la marxa i qui s'ha topat amb algun encarregat que s'ha extralimitat en les seves funcions, com un dia que la van cridar i insultar:

nuriasecret 34080795 137568400443380 7000813021945659392 n

Núria Marín / @nuriasecret

De personal de seguretat peculiar, per dir-ho suaument, n'hi ha tot arreu. Però potser a RENFE haurien de tenir una mica més de cura en les seves tries. Perquè ara ha estat l'actor Josep Julien qui ha exposat una imatge francament desagradable pel que fa a un dels vigilants de seguretat dels trens. Explica l'actor català que en agafar un tren recentment, s'ha fixat en l'aspecte que tenia. I Déu n'hi do: "Mascareta amb doble bandera espanyola. Cinturó a joc, àguila tatuada a un braç i a l’altre el num 88 (meaning Heil Hitler)".

josep.julien 70642625 455971765008233 7409561691954043788 n

Josep Julien / @josep.julien

Al vagó, a banda d'ell, hi havia uns joves amb qui va creuar una mirada i el que va veure no hauria de tornar a passar: "Creuem una mirada ràpida amb uns adolescents afro-catalans que seuen davant meu, tenen por. Res, felicitar a  RENFE". La companyia ferroviària ha respost Julien, demanant-li més detalls: "Podries ampliar la informació i indicar-nos l'hora i estació o tren on l'has vist per poder traslladar la teva queixa correctament?". La resposta de l'intèrpret, assenyada i contundent: "Em sap greu, no per aquí. Ho faré, si ho trobo oportú, en un entorn protegit on tingui garanties de no patir represàlies per part d’individus com aquests que contracteu. També et diré, si m’ho permets, que trobo extemporani que m’ho demanis":

Impecable. Esperem que RENFE s'ho miri una mica. És indecent que hi hagi d'haver passatgers que pateixin, no ja per altres passatgers, sinó pels mateixos vigilants.