Sembla mentida, però ja han passat 20 anys, que es diu aviat, des que Els Amics de les Arts van arribar a les nostres vides. 20 anys d'un dels millors grups catalans que hi ha, sense discussió. Un grup que quan van començar eren quatre i que fa ja uns anys que són tres, el Dani Alegret, Joan Enric Barceló i Ferran Piqué i que en tots aquests anys ens han regalat als fans discos i cançons inoblidables. Joies com A vegades, 4-3-3, Armengol, Monsieur Costeau, Ja no ens passa, Louisiana o els camps de cotó i evidentment, la seva cançó més emblemàtica, Jean-Luc:
Tots aquests temes han sonat aquest divendres a la nit en un concert molt especial que ha fet la banda per celebrar justament aquest vintè aniversari dalt dels escenaris. Dues dècades de música al Poble Espanyol de Barcelona davant 6.000 fans que van gaudir, emocionar-se i passar-s'ho pipa veient aquest grup extraordinari. El trio, i el públic, ho van donar tot durant dues hores en un concert molt especial, acompanyats per un quartet de corda i un trio de vents i per l'Orfeó Català, que els van acompanyar en diverses ocasions. Un únic concert aquest estiu a Catalunya, seguint la seva idea de "Voler fer un sol concert en cada lloc del territori catalanoparlant", que els durà pròximament al País Valencià, a Mallorca i a Andorra, tot i que l'any vinent hi haurà més concerts i recitals a casa nostra. De moment, però, el d'aquest divendres no l'oblidaran mai el Joan Enric, el Dani i el Ferran, amb imatges com aquestes:




Imatges emocionants, però sens dubte, el mèrit de LA IMATGE de la vetllada, no els hi correspon a ells, sinó a un convidat sorpresa. Un convidat especial que va provocar l'eufòria i va esvalotar el públic amb la seva presència inesperada. Va ser a l'hora de dur el pastís commemoratiu perquè els components de la banda bufessin les espelmes. Qui va ser l'encarregat de portar el pastís? Algú que hi havia dins la característica i emblemàtica disfressa del gos de la cançó L'home que treballa fent de gos, una altra de les peces indiscutiblement més celebrades d'Els Amics de les Arts:
I qui hi havia dins d'aquesta disfressa? Ni més ni menys que el millor pastisser del món. Una sorpresa descomunal per part de tots els assistents veure que qui es treia el cap de gos era ni més ni menys que el Jordi Roca d'El Celler de Can Roca. "Va ser un dels moments que la gent va aplaudir més", explica Joan Enric Barceló al Via lliure de RAC1, destacant que van voler llençar-se a la piscina per a proposar-li i la sorpresa se la van endur ells quan ho va acceptar entusiasmat: "Li feia molta il·lusió ser-hi i posar-se la disfressa. Total predisposició per part seva i molta generositat".
Celebrant els 20 anys dels @amicsdelesarts amb el pastís de #JordiRoca @guitfestbcn pic.twitter.com/RiVnrCwf0v
— Rosa E. Massaguer (@rosamassaguer) July 25, 2025
Ens sumem a les felicitacions al Joan Enric, el Dani i el Ferran, a per 20 anys més. Els Amics de les Arts i Jordi Roca, meravellosos.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!