Els canvis de les formes de consum ja fa molt temps que van deixar el paradigma de l'audiovisual trasbalsat. Els formats ballen, i les xifres d'audiència encara més. Inevitable admetre, però, que un dels programes de telerealitat més estimats pels espectadors estigui o no en antena sempre és Pekín Express.
El concurs de parelles que recorren indrets d'arreu del món amb la intenció d'arribar els primers al final de la ruta sempre encanta, tot i que no sempre és un èxit. Després d'una prolífica etapa a Cuatro i quatre anys en guaret, Antena 3 el recuperava el 2015. L'any següent el mourien a La Sexta, sent aquesta l'última edició mai emesa del format a Espanya. Seria llavors quan apareixeria en pantalla per primera vegada un dels 'influencers' més famosos de l'estat en l'actualitat. El valencià Jonan Wiergo, a l'edat de 18 anys i una carrera incipient en el món d'Internet, feia tàndem amb la seva amiga Priscila. Van quedar cinquens.
Set anys han passat i Wiergo pot presumir d'un canvi de vida brutal. Feliç en l'àmbit personal, enamoradíssim del seu xicot, també triomfa en l'àmbit laboral. No només acumula més de 600.000 seguidors a Instagram, on totes i cada una de les seves publicacions són un èxit, sinó que també és empresari. Guakame, el seu negoci de menjar vegà també és viral a la xarxa.
En cap cas, i a diferència de molts altres companys de neoprofessió, en Jonan mai ha renegat del seu interès per la televisió. Sense malinterpretar-ho, ja que tampoc és que busqui fer carrera als platós venent les seves intimitats o petant la xerrada sobre les celebritats del moment. A ell li agrada l'aventura i el risc, com ja ho va demostrar quan tan bon punt va fer la majoria d'edat va decidir marxar a recórrer India i Sri Lanka. La segona oportunitat a la pantalla petita li arribaria enguany, en la darrera edició de Supervivientes. Va quedar tercer a la final, només superat per Bosco Martínez-Bordiú i Adara Molinero.
Des que va tornar d'Hondures, ell ha tornat a la seva vida. Però, si per alguna cosa destaca la seva personalitat és per desmarcar-se completament de la pàtina d'aparences i façanes prefabricades que cobreix bona part dels 'influencers' que estan al seu nivell. Sense pudor, és honest i sovint explica la seva realitat. Fent gala d'això, no deixava canya dreta en la seva visita al pòdcast de la marca B3TTER i responia a preguntes incòmodes com qui no suporta o quin ha estat el màxim de diners que ha percebut per fer una campanya amb alguna marca. "Coca-Cola, 70.000 euros anuales". A banda d'això, els presentadors també han volgut saber sobre els calés que aconseguia a la plataforma de continguts íntims OnlyFans. "38.000", declara. Al mes. Fort.
Por fin un influencer que responde a preguntas directas y no las intenta evitar yéndose por las ramas.
— Ojito 👁 (@elojoquetodolv) October 16, 2023
Por eso siempre me ha gustado Jonan, y nunca lo he puesto en el mismo saco… pic.twitter.com/DZ77GvIAOU
Des d'EN Blau, reclamem més Jonans i menys falsedat. Les xarxes socials imploren realitat i transparència. Chapó.