Esperant el bus, fent un cafè, a classe, caminant pel carrer... Qualsevol moment és bo per desbloquejar el nostre smartphone, enviar algun whatsapp i mirar les últimes actualitzacions a les xarxes socials. Aquest costum s'està convertint en un vici constant, especialment, pels joves fins a 24 anys. Més de la meitat d'ells, un 54,1%, assegura que arriba a mirar el mòbil més de 10 cops cada hora.

Aquestes consultes al mòbil acaben traduint-se amb una mitjana diària de 6 hores i 48 minuts enganxats al telèfon, el que representa més d'una quarta part del seu dia. I és que, els 'millenials' més joves, aquells nascuts després del 1990 i considerats natius digitals, superen en gairebé quatre hores els nascuts entre 1951 i 1961, que se situen com els que menys utilitzen el mòbil, amb un consum d'unes 3 hores al dia.

La tecnologia està cada vegada més estesa a la vida diària i els usuaris comencen a edats més primerenques a utilitzar dispositius tecnològics. Segons el III Estudi de Comparació En línia per a l'Estalvi Intel·ligent publicat per Rastreator.com, els joves d'entre 18 i 24 anys són els que més hores utilitzen el mòbil i, en conseqüència, més addicció presenten.

A menys edat, més addicció

En qualsevol cas, tot i que els joves de fins a 24 anys, generació coneguda com a 'baby boomers', passen gairebé el 30% del dia enganxats als telèfons mòbils, tan sols un 31,2% es considera addicte -dos punts més que l'any passat-. Aquest percentatge es redueix al 10,2% en el cas dels usuaris d'entre 55 a 65 anys.

Així, l'edat és inversament proporcional al nivell d'addicció, que disminueix a mesura que va augmentant l'edat dels usuaris. En tot cas, en els dos grups d'edat hi ha una àmplia dependència de l'smartphone: el 80,7% dels consumidors d'entre 18 i 24 anys no podria viure sense el mòbil, respecte del 65% dels d'entre 55 i 65 anys.

Aquest augment de l'addicció és conseqüència directa de les prestacions més àmplies que ofereixen els mòbils. Cada vegada més els usuaris recorren a ells per connectar-se a Internet, tot i que, un altre cop, s'hi observa la bretxa generacional: un de cada quatre usuaris d'entre 55 i 65 anys afirma que el mòbil és el dispositiu que més utilitza per connectar-se a la xarxa, respecte del 72% dels joves 'millenials'.