Letícia mai no va ser ben rebuda per part dels Borbó. Era una plebea, divorciada del seu professor d'institut, de pares divorciats i presentadora d'informatius. Joan Carles I i la reina Sofia van obligar Felip VI a separar-se, però ja no estava disposat a renunciar a una altra dona. Els actuals monarques es van casar i quan va arribar el moment perfecte que tant temps portava esperant, la monarca es va venjar de la seva família. Amb el cas Nóos i les polèmiques de l'emèrit va obligar el seu marit a expulsar als Borbó de la corona. Van perdre les seves funcions institucionals i el sou que percebien dels Pressupostos Generals de l'Estat. Era una mesura totalment necessària per poder continuar amb la corona. En aquell moment penjava d'un fil. Amb resignació el rei es va veure en l'obligació.

Des d'aleshores s'han produït pocs retrobaments familiars en públic. Els més recents per la mort de Constantí de Grècia, l'aniversari d'Elionor o el de la infanta Elena, que va aconseguir reunir gairebé tota la família. Les úniques absències van ser Elionor i Sofia. Les filles de Letícia no han aparegut en cap acte familiar, i és que públicament la princesa i la infanta no poden reunir-se amb els seus avis, ties o cosins. Casa Reial va fer un gran exercici per millorar la imatge de la corona i salvar les nenes. Ara mateix Elionor i Sofia són les més ben valorades de tota la corona i això és gràcies a l'estratègia de Letícia. Per aquesta raó des de fa una dècada no hi ha cap fotografia pública amb elles, estan totalment prohibides.
Letícia ha prohibit qualsevol fotografia de la seva filla amb Joan Carles I
De fet, públicament Elionor i Sofia no han vist el seu avi des d'agost de 2020, quan es va decidir que s'exiliaria als Emirats Àrabs. En privat s'han vist en diverses ocasions, però sempre a comptagotes. I és que encara que l'exmonarca ha fet l'intent, Letícia els ha prohibit veure'l.
Ara per ara a Letícia li ha salvat les respectives formacions de les seves filles. Han estudiat fora d'Espanya i tenen excusa. Per exemple, aquest últim any la princesa feia la volta al món amb l'Armada al vaixell escola Juan Sebastián Elcano, i la infanta estudiava batxillerat internacional en un internat a Gal·les.
