Com ja t'hem explicat en EnBlau, mentre el rei emèrit Joan Carles I vol ser enterrat a El Escorial quan mori, la reina emèrita Sofia no vol passar l'eternitat al costat de qui ha estat una font d'humiliacions constants. Al seu lloc, la reina Sofia ha manifestat el seu desig que, quan arribi el moment, les seves restes mortals siguin traslladades a Grècia, el seu país natal. Allà, o bé serà enterrada al costat dels seus familiars directes, o, com també ha expressat, les seves cendres podrien escampar-se al mar Egeu, un símbol del fort vincle que manté amb les seves arrels hel·lenes.

Doncs bé, sembla que els seus desitjos es compliran. Segons revela Monarquia Confidencial, aquest anhel no només serà respectat, sinó també planificat amb temps. Els tràmits ja estan en marxa i s'han assolit acords ferms sobre com es desenvoluparà el comiat. Es contempla la possibilitat que sigui enterrada en un cementiri familiar en terres gregues, o bé que les seves cendres siguin escampades a les aigües del mar Egeu, complint així el seu desig de tancar el cercle amb els seus orígens.

La tia 'Pecu' i la reina Sofia
La tia Pecu i la reina Sofia

La reina Sofia decideix on vol ser enterrada

El context d'aquesta decisió ha cobrat especial rellevància després del deteriorament físic de la seva germana, la princesa Irene de Grècia, que fa anys que viu en la residència de Zarzuela i la salut de la qual s'ha debilitat de forma significativa en els últims temps. La princesa, amb 82 anys, ha estat una figura discreta però constant en la vida de Sofia, acompanyant-la en silenci al llarg de la seva trajectòria pública i privada.

Irene, per la seva part, ja hauria decidit ser enterrada al costat del seu germà, el rei Constantí II de Grècia, ja mort. I això ha reforçat en Sofia el desig de descansar a la seva terra, lluny dels passadissos que tants silencis i greuges li van deixar. Així se l'hauria traslladat al seu fill, Felip VI.

Reina Sofía amb el seu germà Constantino|Constantí
Reina Sofia amb el seu germà Constantí

Fonts de l'entorn de Felip VI reconeixen que el monarca està especialment abocat amb la seva mare en aquests dies. Ha intensificat les seves visites privades a Zarzuela, buscant oferir suport emocional tant a la seva mare com a la seva tia. El mateix Felip va ser molt proper al finat Constantí, amb qui compartia llaços familiars i personals. El seu compromís actual no és només institucional, sinó també profundament familiar.