Màxima preocupació per l'estat de salut de la reina Sofia. Casa Reial guarda absolut silenci davant de tots els rumors que creixen constantment. L'emèrita estaria patint una forta depressió que preocupa tots els seus familiars. Està molt trist, ja no vol viure. Fa tres anys va rebre les pitjors notícies. El seu germà Constantí de Grècia va morir a causa d'un vessament cerebral de forma sobtada, gairebé sense poder acomiadar-se. Ella mai no va imaginar que el seu germà moriria abans que ella, ja que és el més gran. Uns mesos més tard també "va perdre" al seu suport més important, Irene de Grècia. Per a la mare de Felip VI és com si ja no estigués aquí, se sent sola. L'octogenària pateix Alzheimer i la malaltia ha avançat a passos gegantescos. Ja no recorda res ni de ningú. La situació és crítica, i els diagnòstics mèdics no són res de bo. Ja ni tan sols s'aixeca del llit. Té personal sanitari les 24 hores del dia.

D'altra banda, segons Pilar Eyre, la reina Sofia no surt de la seva habitació. Es tanca totalment a les fosques, no vol rebre visites ni sortir a compartir cap pla, tot just menja ni dorm, símptomes clars d'una depressió severa. Felip VI, Elena i Cristina es van reunir d'urgència en Zarzuela per tractar aquest tema. Han decidit intentar passar el major temps possible amb ella perquè no pensi sempre en el mateix.
Felip VI oculta la veritat sobre la salut de la reina Sofia
Felip VI va viatjar a Palma de Mallorca amb ella. Sempre es quedava tots els estius a Marivent amb la seva germana Irene, però ara que és tan major, el monarca no vol que es quedi sola dos mesos. La reina Sofia va marxar a Madrid el 6 d'agost quan les vacances oficials dels reis van acabar.
El cap de setmana passat, Felip VI va viatjar a Madrid per conèixer l'última hora dels incendis. Però no va ser aquest el motiu principal del seu viatge. Tal com han revelat, l'emèrita va tenir una forta caiguda en Zarzuela. El rei va viatjar d'urgència amb el Falcon i va utilitzar els incendis perquè ningú no es temés el pitjor.
