Els primers dies de l'any es viuen intensament a Zarzuela... i ben lluny d'ella, pel que fa als Borbons. El rei Felip en un acte militar celebrat el dia de Reis, aquest dimarts 6 de gener, un d'aquells actes que tant li agraden i després, anant a menjar el tortell de reis a casa el sogre, on es va trobar també la seva cunyada i va sortir amb cara de pomes agres. Però és que el dia abans, dilluns 5 de gener, el protagonista va ser son pare, Joan Carles. El rei emèrit va tornar a celebrar el seu aniversari, 88 primaveres, que es diu aviat, i novament, ho va fer en la distància, ben lluny del seu fill, la seva jove i les seves netes.

L'emèrit va bufar les espelmes novament al seu retir daurat als Emirats Àrabs, a Abu Dhabi, on el seu fill Felip el va enviar fa anys perquè no fes nosa. I allà, lluny del nucli dur de la casa reial, lluny dels monarques, de l'hereva i de la infanta Sofia (també lluny de la seva dona Sofia), Joan Carles ha celebrat el seu nou aniversari amb els membres de la família que encara el toleren i tenen gestos detallistes amb ell. Per exemple, les seves inseparables filles, les infantes Elena i Cristina, que no deixen sol a papi i que sempre s'han mantingut fidels a la seva persona. Unes infantes que han anat cap allà acompanyades dels seus fills. Així, l'emèrit ha pogut tenir a prop a la gran majoria dels seus nets. Froilán -que viu als Emirats Àrabas amb l'avi des de fa tres anys-, però també la seva germana petita, Victoria Federica, i els quatre fills de Cristina i Iñaki Urdangarin: Juan, Pablo, Miguel e Irene. Una imatge similar a alguna de temps enrere, com aquesta.

Falta, però, una convidada d'excepció. I és que el fill gran de Cristina i Iñaki, Juan, ha anat ben acompanyat. D'un temps ençà, els seus germans Pablo i Miguel ja han presentat en societat les seves parelles, Johanna Zott i Olympia Beracasa, però el gran dels quatre germans encara no li havia presentat la seva xicota a l'avi... Fins ara. Un regal inesperat el que li ha fet el seu net gran a Joan Carles, el de presentar-li formalment la seva companya, la canadenca Sophia Khan, que també ha viatjat cap Abu Dhabi per conèixer el patriarca de la família i retre-li homenatge. Una nòvia que treballa al seu costat per a Alejandro Agag, gendre d'Aznar.
🎂 El rey Juan Carlos celebró su cumpleaños rodeado de toda la familia… salvo Sofía, Felipe y Letizia.
— Hoy por Hoy (@HoyPorHoy) January 6, 2026
💘 Y Juan Urdangarin aprovechó para presentar a su novia, que trabaja junto a él para Alejandro Agag, yerno de Aznar
🙄 “Todo está relacionado con todo”, dice @martinbianchi pic.twitter.com/bF5s3rPOOg
Un regal sorprenent, que poc s'esperava, un regal immaterial que segur que haurà significat molt per a ell, ja que un any més s'ha fet més que evident el silenci i la voluntat ferma de denigrar-lo que tenen el seu fill i la seva jove, que porten temps evitant que Joan Carles coincideixi més del que és estrictament necessari amb les seves netes Elionor i Sofia. I a aquest pas, segur que l'emèrit veu moltes més vegades Sophia Khan que no pas les seves pròpies netes.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!