El Mundial de Qatar és el més criticat de la història del futbol. Encara que Xavi Hernández el lloï per simplement haver entrenat allà durant anys, cal dir que Qatar és una fastigosa dictadura. El seu cap d'estat, l'actual xeic Tamim bin Hamad Al Thani, és un sàtrapa, un energumen. Fa por. Algunes dades són terrorífiques, i us les expliquem al detall a continuació. Normal que molts jugadors es queixin que no volen jugar un Mundial en aquesta autocràcia que, per cert, ha deixat morir a desenes i desenes de treballadors als estadis.

Felip VI i l'emir Al Thani
Felip VI i l'emir Al Thani

La qüestió és que un dels temes que genera més controvèrsia entorn de la figura del manaia qatarià és la seva facilitat per procrear. Al Thani té la barbaritat de tretze fills. Una fet que no és estrany en aquest tipus de països aràbics. Però el pitjor no és això: és que tots ells són menors d'edat i les baralles per disputar-se l'herència del tron ja han començat. Casat amb tres dones diferents, la llei de Qatar obliga (sí, obliga) que la primera d'elles sigui una de familiar del mateix home. Al Thani va escollir aquell lema que es diu en català de "com més cosins més endins" i es va donar el "sí, vull" amb la seva cosina segona, Jawaher bint Hamad bin Suhaim Al Thani. Anys després, l'emir es va casar amb Al-Anoud bint Mana Al Hajri -amb ella va tenir cinc fills- i ja el 2014 va contreure matrimoni amb Noora bint Hathal Al Dosari, la seva actual dona. El que crida més l'atenció és que ha continuat tenint fills amb les anteriors mentre estava amb aquesta. Una cosa totalment surrealista que és inexplicable a l'Europa moderna dels drets i les llibertats.

L'Emir i la seva primera esposa, que actua com a Primera Dama, en la seva visita a Espanya GTRES
L'Emir i la seva primera esposa, que actua com a Primera Dama, durant la seva visita a Espanya GTRES

Amb tot això, la llei qatariana va més enllà. A diferència de les altres monarquies convencionals, el poder de designació de l'hereu cau exclusivament sobre l'emir. Ell és el que té el deure d'elegir a quin fill seu li dona la clau del poder. Per acabar-ho d'adobar, aquesta decisió no es pot prendre fins que el fill a qui li vulgui donar la tutela de la monarquia tingui més de 18 anys. De moment, cap d'ells no és major d'edat, així que l'emir encara té temps per pensar-s'ho bé. Una cosa està clara: tots voldran l'herència, encara que aquesta pugui ser com la de Cantora... enverinada. Dictatorial.

Al Thani, reunit Twitter
Al Thani, reunit - Twitter

La fortuna de l'emir

La quantitat de diners que pasta la monarquia de Qatar no és mig normal. Si molts es queixen pel que disposa la Família Reial espanyola, amb això de Qatar directament es fotrien un tret. Quatre-cents cinquanta mil milions de dòlars: 450.000.000.000$, molts d'ells repartits en múltiples inversions en gegants empresarials com el mateix Corte Inglés. Una xifra que posa els ous de corbata i a la qual, si li afegim el següent, és per flipar cogombrets. I és que Al Thani és tan ric que té més de 4.000 propietats a tot Anglaterra. Concretament, a la capital, a Londres, té més propietats ell que tota la Casa Reial britànica. Molt fort.