La reina Letícia ha estat aquest passat diumenge al Real Alcázar de Sevilla, al costat del seu marit, rebent els diferents caps d'estat en una cimera internacional on la imatge més destacada ha estat la cobra que li ha fet al president de Colòmbia, Gustavo Petro, quan per un error de protocol, en anar a saludar els monarques espanyols al besamans, ha tingut la temptació de fer dos petons a l'asturiana, cosa que ella ha evitat amb un ràpid moviment cap enrere.
El igualado, atrevido, ya le iba a dar beso a Doña Letizia.
— DoñaPily (@dona_pily2) June 29, 2025
Le tocó quitarse y ponerlo en su sitio.
¡Qué vergüenza!pic.twitter.com/23jGPjXlB6
Un sopar ple d'autoritats i convidats on Letícia ha estat xerrant amb molta gent, des del president del govern espanyol, Pedro Sánchez, i la seva dona, Begoña Gómez, asseguts a la mateixa taula que ella, i amb la resta de caps de govern i representants d'organismes internacionals. Unes converses on segur que han abordat la qüestió principal de la cimera, una conferència Internacional sobre el Finançament pel Desenvolupament' de Nacions Unides.

No és, aquest, però, l'únic tema que ocupa i preocupa Letícia. La reina sempre s'ha mantingut molt interessada en moltes altres qüestions i assumptes de caràcter social, i probablement, un dels temes que sempre l'han capficat ha estat la salut mental, i més, després que lamentablement va haver de patir la mort per suïcidi de la seva germana Érika el febrer del 2007, un fet que la va marcar moltíssim. La revista Lecturas publica en exclusiva la conversa que un psicòleg ha mantingut amb la dona de Felip després d'una trobada. Letícia fa temps que demana més inversió en aquest tema, més recursos i que les institucions haurien de posar el focus en tots aquells que pateixen malalties d'aquesta mena "y que así no se vulneren más sus derechos. Porque la inversión en salud mental es la garantía de un futuro más próspero, justo y equitativo para todas las personas, porque todos tenemos limitaciones, desconfianzas, inseguridades".

Una Letícia que aquest 2025 ha estat presidenta d'honor d'una Convenció del Consell General de la Psicologia, tot i que no va poder assistir per uns altres compromisos en l'agenda reial. Sí hi ha estat un dels psicòlegs que ha revelat quina conversa va tenir amb ella quan van coincidir no fa gaire en un altre acte d'aquestes característiques. I l'expert ha deixat clar quina és una de les màximes preocupacions de la mare d'Elionor i Sofia: "Pude charlar con ella unos minutos y me dijo lo mucho que le preocupa la psicología en nuestro país". Letícia, molt involucrada, i segons aquest professional de la salut mental, "Estaba muy interesada en la conversación sobre cómo podemos hacer para se nos tome más en serio". El psicòleg, tot i que no hi ha cap confirmació, té molt clar que la reina ha influït en els dos milions d'euros d'inversió que ha fet el Consell pels Afectats de la DANA a València, "una partida con la que Sanidad ha atendido ya a más de 2.000 personas con daños psicológicos". Letícia i la salut mental... un cavall de batalla necessari.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!