La veritat sobre el rei Joan Carles no s'explica ja als diaris de Madrid sinó a la premsa rosa. Les portades d'El Mundo, ABC o La Razón anuncien fa dies que l'emèrit torna a Espanya per Nadal, especulant si anirà a casa de la seva filla Elena o a la mansió de la seva germana difunta Pilar. Els més agosarats, o bocamolls, sostenen que torna a casa seva, a Zarzuela. Carlos Herrera emet fake news a la COPE: "el rey vuelve el 12 de octubre". I cada mes diu que torna ja.  Per fi algú explica la veritat. Pilar Eyre ho revela tot al seu imprescindible blog de Lecturas.

felip joan carles petó GTRES

Felip no suporta el seu pare, GTRES

Escriu Eyre: "¿Pasar las fiestas de Navidad en España? “No”. ¿En enero, por su cumpleaños? “Ni pensarlo, ¡no va a volver! nunca. Se morirá fuera”. La font de la cronista reial catalana, íntim de Joan Carles, no li ha fallat mai i la informa: "Cuando se fue en agosto ya se sabía, él el primero, que se iba para siempre. Las negociaciones entre Carmen Calvo y Jaime Alfonsín habían sido muy tensas. Moncloa y Casa Real mantenían un pulso para ver dónde podía ir es elemento tóxico de la institución. El 24 de diciembre de 2019 ya decía a los amigos que llamaban para felicitarlo: 'Es la última Navidad que paso en España, van a por mí”. Des del Nadal el rei sap que marxa per sempre.

joan carles cara de por gtres

Joan Carles poc abans de marxar d'Espanya, GTRES

Pilar Eyre narra amb tot luxe de detalls les opcions d'exili que s'han tingut en compte: "Se intentó que ese exilio fuera en Portugal. Hubo una reunión preparatoria en Badajoz, pero al final el gobierno portugués se negó para no entrar en conflicto. Se buscó otra monarquía europea, pero las consultadas también rehusaron y así se optó por Abu Dabi (...) el jeque dijo que lo consideraba su invitado de honor y ofreció todo tipo de garantías para proteger su privacidad. También los cuidados médicos más sofisticados del mundo". El rei és com una moneda falsa, de mà en mà.


Joan Carles amb el príncep de l'Aràbia Saudita EFE

L'emèrit, còmode amb sàtrapes del Golf, GTRES

On serà el seu final? On morirà Joan Carles? "Su favorito sería Londres, pero al estar allí Corinna alguien podría pensar cosas que no son. Corinna es el pasado, ya no cuenta para nada. Se baraja Italia, 'el rey es romano, vivió allí hasta los cuatro años y habla perfectamente el italiano', y Bélgica, 'hay palacios muy bonitos y cómodos para alojarlo, es una monarquía que lo recibiría con los brazos abiertos, es amigo de los reyes padres Alberto y Paola. Bélgica es la mejor opción”.

Joan Carles Felip 2011 GTRES

Felip vol Joan Carles lluny, GTRES

Sobre la pèssima relació amb Felip:"No ha interactuado con su hijo desde que se fue. Es una de las condicionas impuestas. En sus conversaciones nunca menciona a Felipe y le echa la culpa a Sánchez y a sus socios de su situación y de lo que él considera una campaña en su contra. Cree que todo responde en un plan para acabar cono la monarquía en diez años, objetivo que opina que conseguirán". Joan Carles passejant per Brussel·les tot sol, l'any 2030, amb 92 anys, mirant com ell solet es va carregar la monarquia a Espanya. Aquesta és la veritat que els diaris no expliquen. Pilar Eyre sempre hi és. L'article supura periodisme, informació i veritat.

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat