El papa Lleó XIV ja és a Catalunya. Aterrat al migdia a l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat, ha anat directament cap a la catedral de Barcelona, on una multitud de feligresos esperava impacient l'arribada del Sant Pare, que s'ha dirigit a la ciutadania amb unes paraules en català.
"Bon dia i bona hora!" El papa es dirigeix als ciutadans congregats a les portes de la catedral amb una salutació i un comiat en català: "Adéu-siau!" https://t.co/8n3Ha87hMk pic.twitter.com/79nclFcQn8
— 3CatInfo (@3CatInfo) June 9, 2026
La segona gran cita del pontífex d'aquest dimarts tindrà lloc aquest vespre, quan vagi cap a l'Estadi Olímpic Lluís Companys, on celebrarà l'acte més multitudinari de la seva visita al nostre país. Per a demà dimecres quedaran la visita als reclusos del centre penitenciari de Brians 1, la visita al santuari de l'Abadia de Montserrat o la celebració de la Santa Missa a la Sagrada Família, visitant la cripta i tomba d'Antoni Gaudí, i beneint la torre de Jesucrist de la basílica. Dos dies a Catalunya després del seu pas per la capital d'Espanya. Lleó XIV ha estat, com ja saben, a Madrid, on va ser rebut pel rei Felip, per la reina Letícia i per les seves filles, la princesa Elionor i la infanta Sofia. Però a banda de la família reial, molts altres membres de la reialesa espanyola han volgut sortir a la foto i tenir una petita trobada amb el Sant Pare.


Per exemple, la reina emèrita, Sofia, les seves dues filles, les infantes Elena i Cristina, i tres dels seus nets, nebots de Felip: Miguel, Pablo i Victoria Federica. Una trobada que va tenir lloc a la nunciatura apostòlica, amb Sofia de blanc i les germanes del rei, de negre, i faldilla amb estampat, en el cas d'Elena. Després de les pertinents salutacions protocol·làries, una estona xerrant amb el pontífex, i en el moment del comiat, una imatge que ha generat molts comentaris, molts usuaris a xarxes manifestant la seva disconformitat, irats i amb vergonya aliena pel que li han vist dir a la infanta Cristina. En acomiadar-se dels Borbons, el Papa els ha lliurat a cadascun una capseta amb l'escut de la Ciutat del Vaticà com a regal, i a dins, un rosari beneït per a cadascú... Moment en el qual Cristina ha pidolat, demanant-li al Sant Pare tres capsetes més pels seus dos fills absents a la cita, Juan i Irene, i per Froilán, que tampoc hi era.
La Familia del Rey recibe obsequios por parte de León XIV: rosarios bendecidos. Victoria Federica se emociona al recibirlo de manos del Sumo Pontífice. La infanta Cristina pide tres más para familiares. https://t.co/E4UrtYG2D5 pic.twitter.com/bEcZhRZU3j
— Jose Moreno (@Josemn1_) June 8, 2026
Una petició que ha generat vergonya a xarxes:
Llega a ser la reina Letizia la que le mendiga al papa otro rosario y bueno, bueno, bueno... estaría automáticamente crucificada en redes sociales, televisión, radio y prensa.
— Javier 🌾 (@javi_diazavila) June 8, 2026
Que rata la infanta Cristina. Tiene que salir mejor comprarle un traje que invitarla a comer
— Señora Mopongo (@Sr_Mopongo) June 9, 2026
No le vale con robar que encima va mendigando. Escoria
— Casademont Fan (@fact_highway) June 9, 2026
Es como ir a una boda y decir póngame tres menús más en un tupper que me los llevo para los chicos
— Elena Navarro Gil (@gi1_elena) June 9, 2026
La familia impertinente omnipresente. A Cristina lo de afanar vemos que no se le ha pasado. Qué vergüenza
— DL (@dlaercio23) June 9, 2026
Menuda pandilla de parásitos.
— RogerKintSoze (@KintSoze) June 9, 2026
Cinc minuts més del Papa amb els Borbons, i surt d'allà sense el solideu i sense el crucifix.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!