La princesa Leonor travessa un dels cursos més exigents de la seva formació. Des de l'1 de setembre passat estudia a l'Escola de l'Aire de San Javier, l'últim dels tres cossos de l'exèrcit pels quals ha de passar abans de tancar la seva preparació militar. Ja va completar la seva etapa a l'Acadèmia de Saragossa i a l'Escola Naval de Marín, i l'estiu vinent posarà el fermall final a aquest cicle amb la màxima distinció que només han rebut fins ara el seu avi, Joan Carles I, i el seu pare, Felip VI. Després d'això, començarà una nova etapa a la universitat.

Leonor provant-se el casc de San Javier
Leonor provant-se el casc de San Javier

Aquest tercer any, però, està resultant més complicat del que s'havia previst. L'hereva al tron té por de les altures, cosa que li impedeix fer pràctiques reals de vol. De moment només s'entrena en el simulador del Pilatus C-21, i si mai arribés a pilotar una aeronau, ho faria acompanyada de la seva instructora. A diferència de molts dels seus companys, que viuen l'aviació amb veritable passió, per a Elionor aquesta etapa és més una obligació que un desig. La disciplina, l'esforç físic i la duresa de l'entrenament no li resulten fàcils, però assumeix el seu deure amb responsabilitat. Més d'una vegada s'ha vist que no compleix les exigències, no té una bona forma física.

Leonor, amonestada per arribar tard i saltar-se les normes, no té privilegis 

Felip VI i la reina Letícia insisteixen que la seva filla rebi el mateix tracte que la resta dels seus companys. Tot i així, dins de la institució s'han fet certes adaptacions per ajustar el programa al seu calendari, de manera que pugui completar tota la formació en tan sols un any.

L'estricta disciplina militar no entén de títols, i Leonor ja ho ha comprovat en primera persona. Fa uns dies, va ser sancionada juntament amb diversos companys per tornar més tard del que estava permès als dormitoris. Les normes són clares: a les 22:30 tothom ha d'estar preparat per al descans. No era la primera vegada que incomplia l'horari, i els seus superiors van decidir deixar-ne constància amb una amonestació formal. La decisió ha estat aplaudida dins del centre, ja que demostra que la princesa no gaudeix de privilegis i ha de respondre davant de les mateixes regles que la resta.

Malgrat tot, Elionor continua endavant, conscient que cada pas que fa a San Javier l'acosta una mica més al seu destí. El seu esforç, tot i que discret, està marcant un camí que ningú no li ha regalat.

La princesa Elionor a San Javier Casa Real5
La princesa Elionor a San Javier Casa Real5