Fa ja dos anys que Elionor va alçar amb la seva majoria d'edat i va començar a ser molt més lliure i independent, allunyada de les constants ordres de Letícia. Tan sols amb 16 anys va poder sentir-se com una adolescent més, allunyada de la pressió mediàtica. La seva època de màxima esplendor l'està vivint en la seva formació militar, alguna cosa que sempre ha estat refeia a experimentar, però forma part dels passos que cal fer per convertir-se en la futura reina d'Espanya. En tan sols un mes posarà fi al seu segon any de formació militar, en aquesta ocasió amb l'Armada, i ja només li quedarà l'exèrcit de terra, a Múrcia. Una vegada que rebi les tres màximes condecoracions dels tres exèrcits podrà heretar el tron.

Felip VI i Letícia mai no han volgut que es faci un tracte de favor amb la seva filla pel simple fet de ser la princesa i futura reina. No obstant això, els comandants no la puntuen igual que als seus companys, ja que saben que la seva nota és totalment independent i no té la mateixa finalitat. Els reis han intentat protegir la seva filla en tot moment, de vegades sobreprotegir-la en excés, però han aconseguit el seu propòsit. Van desencadenar un fenomen anomenat Elionormania.
Elionor és qui rebi la millor puntuació dels membres de la corona a Espanya. Sembla que ara per ara amb ella el futur de la corona està més que garantit, per això no vol que cometi cap error. Fins i tot es parla molt bé d'ella en l'àmbit internacional. S'ha guanyat el cor de milions de persones. Totalment allunyada del cognom Borbó i les seves polèmiques, dona principi a una nova era.
Elionor hereta el caràcter de Letícia, es creu superior a la resta
Tanmateix, Elionor s'amaga sota una façana que no és real. Els que la coneixen de prop saben que la princesa és molt diferent, molt més semblant a la seva mare. De vegades no s'avenen perquè són molt semblants de caràcter i xoquen bastant. Des de ben petita li han inculcat una forta disciplina i és molt exigent amb ella mateixa i amb els altres.
Elionor sap que serà la futura reina d'Espanya i els beneficis que obtindria. Serà la dona més poderosa d'Espanya. I això li ha fet que tan jove tingui el mateix caràcter que la seva mare. Una dona altiva, malparlada i prepotent, tant amb els seus companys, com amb els comandants i superiors. Ella sempre es creu per sobre de la resta. Un comportament que no agrada a ningú dels que viuen amb ella.
