Joan Carles I el persegueix una estranya maledicció. Diumenge passat 14 de maig es van complir 61 anys del casament entre l'emèrit i la reina Sofia a Atenes. L'enllaç matrimonial és conegut per tots, s'explica que va ser un absolut desastre. La nit de noces no va ser gaire millor. La van celebrar a bord d'un veler de somni, el Creole, una impressionant i luxosa goleta propietat del multimilionari armador hel·lè Stavros Niarchos, on va transcórrer la primera part de la seva lluna de mel, amb una durada total de sis mesos. Amb l'embarcació van navegar fins a Spetsopoula, l'illa privada del magnat, seguidament van fer escales a Corfú, Itàlia, Estoril, Mònaco i Espanya.
També van visitar La India, Tailàndia, les Filipines, el Japó i, finalment, els Estats Units, amb escales a Hawaii, Califòrnia, Los Angeles i Washington on els va rebre el president Kennedy en la Casa Blanca.

El casament va ser un desastre, però la nit no va ser gaire millor. Es creu que no van mantenir relacions íntimes per celebrar la unió com envia la tradició. I això que al vaixell no li faltava cap tipus de detall. Una cabina entapissada amb moqueta blanca i estores de cérvol. Juan Carlos es va trencar la clavícula uns dies abans de passar per l'altar practicant karate amb el seu cunyat Constantino. Tenia el braç enguixat, però se la va treure per al casament. El guix estava tan enganxat que se'l van haver d'arrencar a trossos provocant-lo un gran dolor.
Tampoc no els va ajudar passar sis mesos a bord del conegut Creole, i això que Onassis els va oferir navegar a bord del luxós iot Christian. El vaixell en qüestió compta amb una maledicció. El veler més bonic del món, amb una tripulació de 16 membres, xef italià inclòs, amb una cabuda per a 11 persones a les seves sis cabines.
Ningú no ha tingut sort amb el veler en el qual succeïen assassinats
Alexander Smith Cochran, el seu primer armador, va voler navegar en ell abans de morir, ja que patia tuberculosi. Va necessitar tres intents per trencar una ampolla de xampany contra el seu casc, una mica de mal auguri. I els seus alts pals van provocar en el milionari vertigen, així que no va poder navegar gaire més.

Posteriorment el va adquirir Maurice Pope, però el va vendre a un noble britànic que se'l van interceptar en la II Guerra Mundial per utilitzar-lo com desactivat de mines a la costa escocesa. Va perdre els pals i va quedar encallat fins que un armador grec el va restaurar.
El 1970, l'esposa de l'armador, Eugenia Livanos, va morir a bord en estranyes circumstàncies. La versió oficial manté que va ser per sobredosi de barbitúrics, encara que van pesar sospites d'assassinat.

Es va vendre i es va utilitzar com a vaixell escola, fins i tot per a la rehabilitació de joves amb addiccions. Maurizio Gucci el va comprar anys més tard i el va tornar a restaurar. Va invertir una important fortuna. Gucci també va morir assassinat en mans d'un sicari contractat per la seva exparella.
Actualment la propietària és una de les filles de Maurizio. El preserva en honor al seu pare. Es troba amarrat en les balears i es pot llogar, encara que només és apte per a unes quantes butxaques. El preu s'acosta als 250.000 euros setmanals.