El matrimoni entre Felip VI i Letizia faria temps que s'hauria acabat. Tots dos, de mutu acord, han decidit separar-se, més aviat cessar la convivència, seguint l'exemple de Joan Carles I i la reina Sofia. Sempre han apostat per una monarquia moderna, però mai no s'haurien atrevit a divorciar-se, hauria estat un veritable escàndol. Segons Pilar Eyre, ara mateix són “un equip de treball”. Continuen units per la corona, i el futur de Leonor és el més important. La seva estratègia ha funcionat i han aconseguit apartar-se dels Borbons.

Felip i Letícia a Egipte
Felip i Letícia a Egipte

La gran crisi dels monarques va arribar el 2012, en aquell moment la corona travessava un moment dur per les polèmiques de Joan Carles I i l'inici del cas Nóos amb Iñaki Urdangarin. Es parlava de problemes en el matrimoni, però tots van pensar que es tractava de la situació de la corona, tot i que la veritat era una altra ben diferent. Jaime del Burgo va irrompre amb força fa dos anys en la vida dels reis. Va destapar un dels secrets més grans de la Zarzuela en els últims anys. Es guardava sota clau, però finalment ha vist la llum i ha provocat un autèntic terratrèmol en la relació. Segons la seva versió, Letizia hauria estat infidel a Felip VI amb ell durant uns quants anys, una relació extramatrimonial que ha romàs en silenci.

Jaime del Burgo i Letizia eren amants o realment una parella perquè segons Maica Vasco i Laura Rodríguez, el monarca era coneixedor d'aquesta relació i la va permetre. La periodista explica que els monarques es van casar per interessos, eren un matrimoni de conveniència, i a dia d'avui ho continuen sent. Permetien tenir altres relacions sempre que fos en la més estricta intimitat.

Letizia no vol compartir temps amb Felip VI 

Ara mateix només coincidirien per a la seva agenda institucional. Letizia viuria al Pavelló del Príncep mentre que Felip VI s'hauria traslladat al palau de la Zarzuela aprofitant l'absència de les seves filles i la mala salut de la reina Sofia i Irene de Grècia.

Segons Laura Rodríguez, tots dos haurien refet les seves respectives vides. Ella estaria amb un empresari català i ell amb una rica hereva descendent de Franco. Des que Jaime del Burgo va parlar públicament, cap dels dos s'amaga. Els compromisos de Letizia ja no són tants, ha disminuït la seva presència a la corona, i normalment sol desocupar-se els caps de setmana, fins i tot els dilluns o els divendres, però quan li toca treballar en cap de setmana, com passa aquesta setmana, s'allibera la resta.

Letizia viatja a Bèlgica aquest dimarts, assisteix a un compromís per la salut mental divendres que ve i diumenge serà a la desfilada de les Forces Armades. Així que la setmana que ve tindrà festa durant tota la setmana.

Felip VI i Letizia
Felip VI i Letizia