Han passat quasi 20 anys d’aquella matinada de l’1 de setembre de 1997 en què va morir Diana de Gal·les arran d’un fatídic accident de cotxe. A dia d’avui aquell episodi trist continua fent parlar i la darrera revelació que es coneix és que el conductor, Henri Paul, a banda de superar els límits reglamentaris de velocitat, va conduir ebri i havia consumit antidepressius anteriorment.  

A França s’ha publicat un nou llibre titulat Qui a tué Lady Di? (Qui va matar Lady Di?), escrit per Jean-Michel Caraec’h i que inclou les investigacions de Pascal Rostain i Bruno Mouron, tots tres periodistes de la revista Paris Match.

Aquest llibre corrobora la informació relacionada amb Henri Paul, el xofer de la parella, i confirma que el Mercedes S280 en què viatjaven Lady Di i Dodi al-Faied tenia importants desperfectes. Segons els autors, el vehicle —propietat del Ritz— havia donat “unes quantes voltes de campana” mesos abans i no hauria d’haver pogut circular.

L'any 1995, quan el cotxe havia de ser desballestat, se'n va autoritzar la reparació i posterior venda. Més tard va ser un treballador del mateix hotel Ritz, Karim Kazi, que va alertar als seus responsables que el vehicle s’havia d’equilibrar i que era molt difícil de controlar.

La investigació de la mort de Lady Di conté més de 8.000 folis i els autors coincideixen que qui hauria de sentir-se més responsable del que va passar és Mohammed al-Faied, pare de Dodi i propietari del Ritz. En primer lloc, per tenir sota el seu càrrec un alcohòlic en tractament com Henri Paul, i en segon lloc, per mantenir al seu servei un cotxe que hauria d’haver estat desballestat anys enrere.

Mohamed Al Fayed wikipedia

Wikipedia

Mohammed al-Faied, que va arribar a ser una de les fortunes més grans del Regne Unit, va gastar-se milions per intentar demostrar que no va haver-hi un accident, sinó un assassinat, i que la família reial britànica hi estava al darrere.