Passen les setmanes i els mesos i Joaquim de Dinamarca continua sense estabilitzar-se. Encara no ha digerit la dolorosa decisió de la seva mare, la Reina Margarida II, quan va desposseir fa poc els seus quatre nets -per tant, als fills de Joaquim- dels títols nobiliaris de príncep que lliura la reialesa. Margarida va apartar de la corona d'aquesta manera no només Fèlix, Nicolàs, Atena i Enric, sinó també el propi Joaquim i la seva dona, la princesa Marie de Dinamarca. Van voler Margarida i Joaquim arreglar-lo en un cara a cara al palau de Sa Majestat, però sembla ara que no ho van aconseguir. O no del tot. Els últims moviments del germà de Frederic, l'hereu al tron i successor de Margarida, són un tant estranys.

I és que el príncep Joaquim és sabut que viu a França, lluny del seu país. Ell té un contracte com a agregat de defensa a l'Ambaixada danesa a París, però aquest finalitza en breus. Una vegada hagi acabat, segons la revista Billed Bladet, Joaquim i els seus tindrien previst un canvi de plans. L'esmentada revista apunta que el fill menor de Margarida II i Marie farien un gir de timó radical en la seva vida, canviant fins i tot de residència, lluny de París. No tornarien a Dinamarca, però podria ser que els seus moviments passessin per França de nou. Toulouse seria la ciutat candidata a acollir els prínceps danesos i als seus quatre fills.

I és que Ses Alteses Reials ja van visitar la ciutat del sud de França recentment, moment en què podrien haver aprofitat per buscar una casa que s'adeqüi a les seves necessitats, més que a les seves possibilitats. Ambdós tenen un accent francès exquisit ja que porten ja un temps allà i el seu vocabulari cada vegada és més fluid. "Soc molt conscient que el fet de poder parlar francès, i no només d'expressar-me verbalment en francès, sinó també d'adaptar el meu estat d'ànim a aquest idioma, fa que en el meu treball com a agregat de defensa, pugui anar més cap al francès, perquè puc perfeccionar els matisos, de vegades perduts en la traducció. I en una altra direcció també. És un treball fantàstic, però s'acaba a l'estiu", va acabar el Príncep tancant l'esdeveniment d'Innovació Espacial organitzat per l'Ambaixada de Dinamarca a Toulouse.

Marie tampoc no renova contracte
Això de les monarquies de vegades és una agència de col·locació. Canta la traviatta com diuen alguns. No només Joaquim té un càrrec amb pagueta a França, sinó que la seva dona, Marie de Dinamarca, també practica allò del clientelisme. Ella és la representant cultural de l'Ambaixada de París des d'octubre del 2021 i ja ha dit que no seguirà al capdavant del càrrec. Un motiu més per posar l'alerta: tot apunta que la seva estada a París té els dies comptats. Toulouse, nou destí?
