Passen les setmanes i els mesos i Joaquim de Dinamarca continua sense estabilitzar-se. Encara no ha digerit la dolorosa decisió de la seva mare, la Reina Margarida II, quan va desposseir fa poc els seus quatre nets -per tant, als fills de Joaquim- dels títols nobiliaris de príncep que lliura la reialesa. Margarida va apartar de la corona d'aquesta manera no només Fèlix, Nicolàs, Atena i Enric, sinó també el propi Joaquim i la seva dona, la princesa Marie de Dinamarca. Van voler Margarida i Joaquim arreglar-lo en un cara a cara al palau de Sa Majestat, però sembla ara que no ho van aconseguir. O no del tot. Els últims moviments del germà de Frederic, l'hereu al tron i successor de Margarida, són un tant estranys.

D'esquerra a dreta. Marie, Joaquín, Mary i Federico de Dinamarca - GTRES
D'esquerra a dreta. Marie, Joaquim, Mary i Frederic de Dinamarca - GTRES

I és que el príncep Joaquim és sabut que viu a França, lluny del seu país. Ell té un contracte com a agregat de defensa a l'Ambaixada danesa a París, però aquest finalitza en breus. Una vegada hagi acabat, segons la revista Billed Bladet, Joaquim i els seus tindrien previst un canvi de plans. L'esmentada revista apunta que el fill menor de Margarida II i Marie farien un gir de timó radical en la seva vida, canviant fins i tot de residència, lluny de París. No tornarien a Dinamarca, però podria ser que els seus moviments passessin per França de nou. Toulouse seria la ciutat candidata a acollir els prínceps danesos i als seus quatre fills.

Joaquín, Marie i els seus 4 fills GTRES
Joaquim, Marie i els seus 4 fills GTRES

I és que Ses Alteses Reials ja van visitar la ciutat del sud de França recentment, moment en què podrien haver aprofitat per buscar una casa que s'adeqüi a les seves necessitats, més que a les seves possibilitats. Ambdós tenen un accent francès exquisit ja que porten ja un temps allà i el seu vocabulari cada vegada és més fluid. "Soc molt conscient que el fet de poder parlar francès, i no només d'expressar-me verbalment en francès, sinó també d'adaptar el meu estat d'ànim a aquest idioma, fa que en el meu treball com a agregat de defensa, pugui anar més cap al francès, perquè puc perfeccionar els matisos, de vegades perduts en la traducció. I en una altra direcció també. És un treball fantàstic, però s'acaba a l'estiu", va acabar el Príncep tancant l'esdeveniment d'Innovació Espacial organitzat per l'Ambaixada de Dinamarca a Toulouse.

Joaquín de Dinamarca GTRES
Joaquim de Dinamarca GTRES

Marie tampoc no renova contracte

Això de les monarquies de vegades és una agència de col·locació. Canta la traviatta com diuen alguns. No només Joaquim té un càrrec amb pagueta a França, sinó que la seva dona, Marie de Dinamarca, també practica allò del clientelisme. Ella és la representant cultural de l'Ambaixada de París des d'octubre del 2021 i ja ha dit que no seguirà al capdavant del càrrec. Un motiu més per posar l'alerta: tot apunta que la seva estada a París té els dies comptats. Toulouse, nou destí?

Joaquín i Marie GTRES
Joaquim i Marie GTRES