Joan Carles I va preocupar tothom el mes de març passat en desaparèixer de forma misteriosa de les regates celebrades a Sanxenxo. El seu vaixell ja estava a punt per salpar i els mitjans de comunicació esperaven la seva arribada, però a última hora es va anul·lar la visita, una cosa que no havia passat en dècades. L'emèrit va sortir d'Abu Dhabi, però va haver de desviar-se fins a Sanxenxo per una urgència mèdica. Són uns quants els problemes de salut del pare de Felip VI, entre ells els problemes de mobilitat, i normalment es tracta a Suïssa, on hi ha alguns dels millors especialistes. Va ingressar a l'Hospital La Tour de forma discreta per sotmetre's a una intervenció quirúrgica que al principi no tenia dificultat.

El pare de la infanta Elena s'havia de canviar les piles del marcapassos. Pateix insuficiència cardíaca. Va ser Informalia qui va destapar que s'havia de canviar les piles del marcapassos. Una intervenció d'una hora de durada com a màxim i sense anestèsia general. Estava despert i conscient en tot moment. A causa de la seva avançada edat es va prendre la decisió de deixar-lo ingressat un parell de dies per observar la seva evolució, mentrestant també se'l va sotmetre a algunes proves pels seus problemes de mobilitat.
Joan Carles I té por de morir sol
Fa més d'una dècada que Joan Carles I té forts dolors que li impedeixen de caminar amb normalitat. Ha empitjorat molt el ritme. Des que va tenir una caiguda a Botswana, el centre de la polèmica, no ha tornat a ser el mateix. S'ha sotmès a més d'una desena d'operacions de maluc i genolls, sense gaire èxit. També s'ha sotmès a tota mena de tractaments de medicina regenerativa amb cèl·lules mare, però tampoc no assorteixen un gran efecte. La seva artrosi avançada de forma molt ràpida i juga en contra seu. Es podria tornar a operar, però els metges li han comunicat que ja és molt gran i la intervenció seria delicada i la recuperació impossible.
Els problemes de mobilitat afegits als seus problemes de cor fan que l'emèrit estigui molt preocupat per la seva salut. Ni els millors metges tenen la solució, ja que ara ha comprovat que ni tan sols ell no és immortal. Joan Carles I ja ha parlat amb els seus fills i ha demanat coses que probablement no passaran. Voldria tenir un funeral d'Estat com la reina Isabel II, però és impossible perquè ja no pertany a la corona, i enterrar-se a la cripta de l'Escorial, però ja no hi ha lloc.
