Joan Carles I és un home que passarà a la posteritat. D'això n'estem ben segurs. La qüestió és determinar per quina raó: mentre la tropa cortesana i monàrquica s'encaparren en la teoria del salvador de la pàtria i el pare de la democràcia, cada dia, hora i minut que passa aquest relat s'evapora deixant el veritable sediment del seu llegat: un paio amb una barra sideral, adúlter, cobdiciós i garrepa. La Fiscalia espanyola ja pot anar arxivant-li totes les causes que vulguin, que no taparan la realitat. D'home modèlic, ni la seva ombra. 

El Confidencial publica una història de la que no s'havia parlat gens ni mica, però que resumeix a la perfecció la figura del Borbó. Ens remunten a l'any 2006, i a una fotografia que s'ha fet molt popular sobre la vida de l'emèrit amagat a Abu Dhabi: una en la que el veiem baixant d'un avió de la Força Aèria espanyola a l'aeroport d'Stuttgart, rebut amb tots els honors com a Cap de l'Estat i en la que veiem, a uns metres de distància, a la seva examant Corinna Larsen. La versió oficial, o millor dit, la que vam fer empassar a l'opinió pública, era que el rei visitava Alemanya per motius relacionats amb el Mundial de futbol d'aquell any. Ara sabem que era mentida. De fet es tractava d'una visita privada pagada pels contribuents, com sempre, amb la finalitat d'anar-se'n de compres. Bé, de compres. Joan Carles, malgrat amassar una fortuna obscena i fosca, és força garrepa. Sigui com sigui, què era el que volia adquirir? Un cotxe. Un cotxàs. Un de milionaris. Un Maybach 57 S, un dels automòbils més exclusius del món valorat en 495.000€. 

Juan Carlos avión Corinna Alemania 2006 GTRES

Joan Carles baixant d'un avió oficial a Alemanya amb la Corinna a prop / GTRES

El digital ofereix tota mena de detalls d'aquest viatge tan particular. Joan Carles visitava la fàbrica de Daimler, propietària d'aquesta marca i de la Mercedes, reunint-se amb els seus màxims dirigents per acabar de tancar la transacció i escollir els acabats del seu vehicle de 612 cavalls i 6 metres de llargada. "Su interior era tan grande que los ocupantes traseros casi podían recostarse como si estuvieran tumbados en una hamaca", expliquen. El Borbó el va decorar amb fusta i plata, omplint-lo de cendrers i rematant-lo amb un motiu propi de la reialesa: un pangolí de plata fet a mà valorat en 11.000€. El vehicle va ser lliurat aquest mateix any a Barcelona, durant el lliurament dels premis Laureus, on també vam veure la Corinna molt a prop del Borbó. El va recollir al Circuit de Catalunya, on va fer unes voltes per provar-lo. Després el traslladaria a la Zarzuela, formant part de la seva flota privada. La sorpresa és que no el va pagar: els alemanys li volien regalar per fer-lo servir com a reclam publicitari, però a Joan Carles això de mantenir-lo li semblava massa car. De fet va intentar que Patrimoni Nacional se n'ocupés de tot, però finalment va aconseguir que li cedissin el cotxe i les despeses corressin a càrrec de la marca. Ell només havia de posar la benzina. El negoci del segle, una vegada més.

Corinna-Joan Carles-GTRES

Joan Carles amb Corinna Larsen als premis Laureus, Barcelona, any 2006 / GTRES

La resolució de la història és sensacional: els alemanys, quatre anys més tard, van recuperar la cordura. El negoci era una ruïna. Joan Carles com a imatge de marca era una nul·litat molt cara. I li van reclamar que tornés el regal. Què va fer en Joan Carles? Empipar-se molt, allò era una ofensa. El sentia com a seu, igual que d'altres cotxes aconseguits per vies similars i que, explica el digital "había traspasado luego a amigos y empresarios a cambio de elevadas sumas de dinero sin que llegaran a aparecer en ninguna relación de activos del Estado". El va haver de tornar als seus propietaris, és clar, sense poder fer-los 'la pirula'. Pobret.

Joan Carles trist i seriós GTRES

Joan Carles de Borbó / GTRES

Miguel Ángel Revilla recordava fa uns dies que Iñaki Urdangarin "era un jeta"​. Normal. Va tenir el millor mestre. El seu sogre.