Fa uns mesos es va viure un enfrontament tens entre la infanta Elena i Felip VI. I és que el monarca creu que la seva germana està darrere dels últims moviments de Joan Carles I. Ella manté una relació molt propera amb el seu progenitor i des que es va exiliar als Emirats Àrabs sempre l'ha donat suport i l'ha ajudat. L'ha visitat en més de 60 ocasions i sempre que té algun compromís a Espanya, ella l'acompanya. L'emèrit va decidir demandar Miguel Ángel Revilla per vulnerar el seu honor en el seu últim llibre, però amb una estratègia molt definida. Ell sap perfectament que el polític és un gran altaveu mediàtic i ha volgut utilitzar-lo per demostrar que encara té molt poder i pot acabar amb la corona quan vulgui. La seva única intenció per frenar aquest focus mediàtic és deixar-lo tornar a Espanya o a les seves proximitats. Es va acusar la mare de Victoria Federica i Froilán de ser la instigadora d'aquest pla.

'Reconciliació', Joan Carles I

Com també se sap, Joan Carles I va concedir l'any passat una extensa entrevista amb tots els seus passatges més importants de la seva història com a monarca a una periodista francesa, l'encarregada d'escriure les seves memòries. El títol és molt clar, ‘Reconciliació’. El marit de la reina Sofia vol demanar perdó pels seus errors i deixar constància de totes les coses bones que ha fet per Espanya a la corona. Vol que aquest llibre amb les seves memòries serveixi per recordar-lo sempre com a rei.

Felip VI demana a Joan Carles I que elimini dos capítols de la biografia 

Tanmateix, Felip VI no vol que aquest llibre vegi la llum perquè seria un nou conflicte. La primera data de publicació va ser el mes de gener passat, i posteriorment al juny. En cap de les dues dates va sortir el llibre publicat. Ara es parla del desembre, però hi hauria grans canvis. El monarca ha enviat els seus assessors a llegir-se'l de dalt a baix sense deixar-se cap informació. Sembla que hi ha diversos capítols que no són del grat del monarca perquè l'afectarien indirectament. Joan Carles I, la infanta Elena i ell s'han posat a negociar per eliminar alguns episodis. S'ha demanat una modificació per deixar que surti a la venda.

Com que Joan Carles I i Felip VI no estan en el seu millor moment, el rei ha utilitzat la infanta Elena per parlar d'aquest assumpte. És la mediadora entre pare i fill. Ella no vol fer mal a cap dels dos ni tampoc entorpir la corona. Sempre s'ha declarat monàrquica. Les negociacions es van dur a terme a París, amb l'autora de les memòries, i a Ginebra amb l'emèrit.

Joan Carles i Felip VI / Europa Press