Felip VI i Letícia es van cansar de les malifetes de Froilán. Ja no és cap adolescent a qui se li puguin perdonar les coses i els seus actes van tenir conseqüències. Fa dos anys va participar en una baralla amb arma blanca a les portes d'una discoteca al madrileny barri de Salamanca el dia de Nadal, mentre que un mes més tard va ser desallotjat d'un after il·legal amb llicència de sauna que superava l'aforament permès i en el qual ell portava quatre dies de festa ininterromputs. A més, a l'habitació en la qual hi havia amb uns amics i amigues, la policia va trobar substàncies estupefaents. Els reis van demanar a la infanta Elena que busqués una solució amb urgència o prendrien mesures dràstiques, volien Froilán fora del focus mediàtic. Va ser Joan Carles I que va treure un altre problema al seu fill. Es va oferir per fer-se càrrec del seu net favorit. Li va oferir un treball com a becari en una coneguda petroliera per 7.500 euros mensuals, encara que ara ja no treballa, i un pis de 500 metres quadrats amb totes les comoditats.

Infanta Elena i Juan Carlos|Joan Carles amb amics
Infanta Elena i Joan Carles amb amics

Froilán i Joan Carles I són carn i ungla, sempre ha estat el seu net favorit, el primer, i aquests dos anys a Abu Dhabi encara els han connectat més. Sempre s'ha dit que són tal per a com, com si fossin pare i fill, i és qui més està al corrent de la salut de l'exmonarca. El veu cada dia i sap que està molt delicat. Li costa molt moure's i l'ha vist en cadira de rodes, una cosa que mai no vol que es vegi a Espanya.

Màxima preocupació per l'estat de salut de Joan Carles I, no pot ni moure's

Com ja s'ha donat a conèixer, Joan Carles I té seriosos problemes de mobilitat, a més d'altres assumptes de salut, utilitza un marcapassos. L'emèrit pateix una artrosi que avança a un ritme molt ràpid i la seva cama esquerra està pràcticament immòbil. S'ha sotmès a més d'una desena d'intervencions en els últims deu anys, tant de genolls com de malucs. Fins i tot s'ha atrevit amb la medicina regenerativa basada en les cèl·lules mare, però la millora ha estat molt lleu en el seu cas. Els metges ja li han comunicat el pitjor dels diagnòstics, passarà els seus últims anys en una cadira de rodes, el seu pitjor malson, una cosa que sempre ha volgut evitar.

Froilán va parlar amb la infanta Elena quan va veure Joan Carles esclafir a plorar a la seva habitació. Se sent molt sol i ni tan sols vol sortir de casa seva ni rebre visites. La família està molt preocupada, encara que ara per ara Felip VI no pensa portar-lo de tornada a Espanya.

El germà de Victoria Federica també ha parlat amb la seva germana i els Urdangarin i els ha comunicat com es troba ara mateix l'avi.

Juan Carlos|Joan Carles i la Infanta Elena, foto d'equip
Joan Carles i la Infanta Elena, foto d'equip