Per a ningú no és un secret que les royals monegasques són unes apassionades al món de la moda: la princesa Charlene, Carolina de Mònaco, Carlota Casiraghi i Alexandra de Hannover solen ser a la primera fila del front row durant la Setmana de la Moda de París. Tanmateix, hi ha un integrant de la família Grimaldi que s'ha pres la moda molt més seriosament, convertint-se en el 'geni' de la família en desvincular-se del món royal per enfocar-se totalment a la seva carrera com a dissenyadora de modes. Es tracta de Pauline Ducruet, la filla d'Estefanía de Mónaco.

A diferència de la seva germana petita, Camille Gottlieb, Pauline Ducruet ha decidit absentar-se de les cites de l'agenda oficial monegasca per dedicar-li tot el seu temps a la seva marca de roba. Una firma que té per objectiu principal la moda sostenible i inclusiva. La seva marca, llançada el 2018, rep el nom d'Alter' i ha estat definida com una firma visionària que ha estat creada amb la intenció d'inspirar la llibertat en cada una de les persones que utilitzin les seves peces, transmetent un ideal d'amor, respecte i tolerància per la diversitat de gènere. I per a això, la identitat de la marca es basa en quatre pilars fonamentals: La inclusió, la confluència, la sostenibilitat i la responsabilitat. Uns valors amb què ha dissenyat peces bàsiques de fons d'armari, però amb un toc distintiu que no passa desapercebut.

D'acord amb la pàgina web oficial de la firma, 'Alter' està dirigida a totes les persones, independentment del gènere, per la qual cosa una de les seves missions principals és fomentar la tolerància i el respecte. A més, el segell distintiu de la marca és la unió de dos mons, una trobada de contrastos entre el luxe i la moda underground. Així mateix, una de les característiques principals de la firma de Pauline Ducruet, neboda del príncep Albert de Mònaco, és l'enfocament de sostenibilitat en la creació de cada una de les seves col·leccions, així que l'upcycling (reutilització creativa de materials), la transparència i la traçabilitat dels seus productes són alguns dels compromisos que ha adquirit Pauline en aquests cinc anys com a dissenyadora. Per aquesta raó, cada una de les seves peces es confeccionen amb caires garantits sense químics, reutilitzant retalls de tela de col·leccions passades i proveint de manera responsable els materials a utilitzar.

Les col·leccions non-binary d'Alter', la firma de Pauline Ducruet

'Alter' té com a principi la moda inclusiva, no binària, ambivalent i d'alta gamma. Peces que poden ser utilitzades per totes les persones sense el temor de ser estereotipats per un gènere definit, ja que no li afegeixen una etiqueta de moda 'femenina' o 'masculina'. En poques paraules, si t'agrada, utilitza'l! Partint d'això, Pauline ha aconseguit crear una àmplia cartera de peces en tendència que es poden emportar per a qualsevol ocasió, sent els vestits de jaqueta i pantalons de tall oversize i confeccionats 100% en lli el best-seller de la marca. Això sí, no el preu del vestit complet ascendeix als 880 euros, però pots comprar les peces per separat.