Felip VI l'apassionen els cotxes. Joan Carles I va ser qui li va regalar el primer quan estava a punt de complir la majoria d'edat. Actualment viatja en un luxós Mercedes Classe S amb un preu de 550.000 euros. També es desplacen a vegades en un altre vehicle de la marca Renault. Aquest Mercedes no es va fer servir només per a la visita dels Reis per diferents punts d'Espanya per fomentar el turisme nacional, també es fa servir per al transport dels diferents caps d'estat que visitin Espanya. És un cotxe destinat al servei del país.

Tanmateix, Felip sempre tindrà molt afecte al seu primer cotxe, aquell Seat Ibiza, que actualment es guarda en una exposició. Un vehicle petit, però amb molta potència. De fet, corria molt més que els Peugeot 405 oficials. Els guardaespatlles amb prou feines podien seguir-lo per les pujades de Vaquèira quan el jove príncep trepitjava l'accelerador.

Felip VI en el seu seat ibiza
Felip VI al seu Seat Ibiza

Felip estava a punt de complir la majoria d'edat i l'emèrit, un apassionat del món del motor, volia fer-li un regal especial. Aquesta afició pels cotxes la va traslladar al seu fill quan era petit. En la dècada dels anys setanta, va quedar captivat d'un kart amb què es divertia pels jardins de La Zarzuela.

Joan Carles va demanar un Seat Ibiza especial per a Felip

El Seat Ibiza actual s'assembla ben poc al d'abans, però encara manté el nom, i és que d'aquest model s'han venut ja més de 6 milions d'unitats. El llavors rei es va posar en contacte amb la marca automobilística perquè el seu fill rebés un Ibiza el dia del seu aniversari. Però no seria un Seat normal, sinó VIP, amb altres prestacions. La producció va ser tan reduïda que aquest model especial només es va fabricar per a Felip.

Felipe VI Seat Eivissa
Felipe VI Seat Ibiza

Joan Carles tenia diners i contactes suficients per regalar a Felipe un cotxe luxós, però va preferir un Seat per fer honor a la marca Espanya. A més, era un vehicle propi de la joventut i amb un preu accessible. Es venia per 850.000 pessetes, la qual cosa avui dia serien uns 5.100 euros.

"Una vegada que surt de la línia de producció de la fàbrica és el centre tècnic de Seat qui s'encarrega de preparar aquest cotxe perquè sigui un model específic", assenyala Isidre López, responsable de Cotxes Històrics de Seat. "Portava un motor de gasolina d'1,5 litres amb més potència, 100 cavalls en lloc dels 85 CV que venien de sèrie", afirma aquest responsable a El Español. També es va donar una forma més còmoda als seients, ja que aleshores el príncep era un jove molt alt. Un altre canvi important va ser el color. Es va pintar en un to or, un color que no està disponible al catàleg de Seat.

Va fer servir aquest cotxe durant un any, aproximadament, després el va cedir a una persona del seu entorn. El jove havia de fr la formació militar, com ara Elionor. Tanmateix, amb aquell vehicle va fer alguna volta amb amics i alguna amiga.