Les dues germanes Borbó tenen una relació inèdita, no se sap com es porten entre elles i el més greu, passaran gairebé 10 anys sense relacionar-se. Es veuen només per vacances. Els dos anys d'Elionor a Gal·les, seguits dels 2 anys de Sofia al mateix internat i ara els tres anys que li esperen a la infanta estudiant Polítiques i Relacions Internacionals al Forward College, un grau de tres anys que cursarà a Lisboa, París i Berlín, successivament. Són com a mínim set anys sense veure's el pèl. Són dues desconegudes. Pilar Eyre ho critica a Lecturas: "La infanta Sofía vivirá ajena a un país en el que ocupa el puesto número dos en la línea de sucesión. Y la tarea de Leonor es pesada y absorbente. Quizás le gusta la milicia, pero quizás no, y tiene que pasar varios años como soldado, guardiamarina y aviadora. ¿No estaría bien aligerar su carga y que en algunas ocasiones pudiera delegar en su hermana? ¿No se reconoce en el comunicado que su presencia al lado de la futura reina es fundamental? ¿No serían más gratas las duras ocupaciones de Leonor si pudiera compartirlas con su hermana a su lado?". Sofia i Elionor separades gairebé en néixer.

La foto de les germanes a la Costa Brava recorda els anteriors Premis Princesa de Girona que Sofia i Elionor van compartir a Catalunya, a Lloret de Mar. Aquest dimecres hi tornen en un acte de lliurament al Liceu. El director de la Fundació Princesa de Girona ha concedit una entrevista a El País on destapa un dels grans misteris de Zarzuela: la relació entre les dues germanes. Ell les ha tractades i té informació de primera mà. Salva Tasqué: "Leonor se parece mucho a su padre en la escucha activa, en la ilusión por lo que hace. Y tiene una complicidad muy grande con la infanta Sofía. La infanta le ayuda a preparar los discursos, le da feedback... La cara más visible es la princesa, pero son muy cómplices. Es muy bonito. Al final de alguna intervención he ido a preguntarle a Sofía cómo había visto a su hermana y me decía: “Leonor lo ha hecho muy bien, pero tengo alguna cosa que decirle para mejorar”. Una frase demolidora que demostra la gran personalitat de la petita, de 18 anys, i com creu que la gran ha de millorar amb els seus consells.

El mateix director de la Fundació explica com veu a les dues joves hereves: "Quizás Sofía tiene un punto más de espontaneidad y Leonor primero escucha y a partir de ahí interpela. No es una cuestión de timidez. Son formas de expresión diferentes. En nuestras actividades, siempre vienen las dos a la par, con el mismo protagonismo". I posa negre sobre blanc el rumor segons el qual Elionor no vol estudiar ni Dret com el seu pare ni Ciències Polítiques i Relacions Internacionals com vol Zarzuela: "No sé lo que va a estudiar, pero la veo muy afín al mundo STEM [acrónimo en inglés de Ciencia, Tecnología, Ingeniería, y Matemáticas] y a las carreras científicas. Le atrae mucho saber toda la parte científica que hay detrás de los proyectos que premiamos".

Ja tenim problema a Zarzuela, a la petita l'han obligat a renunciar a estudiar Artes Liberales, en paraules del mateix diari El País, i ara una altra veu autoritzada revela que la gran tampoc vol estudiar el nyap de carreres avorrides i sense vocació que desitja Felip. Una reina STEM, seria fabulós però no passarà. El sistema sempre s'imposa, i més contra dues noies de 18 i 19 anys.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!