Quina és la millor manera d’aterrar a un país? Fer emprenyar la Família Reial.

Això és el que ha passat -premeditadament o no- amb Burger King i la seva arribada a Bèlgica.

La marca obrirà el proper 19 de juny la seva primera botiga a Anvers, i per fer-ne promoció, ha creat un controvertit joc a les xarxes. En aquest, l’usuari veu en pantalla partida el Burger King (“rei de les hamburgueses”) i el Rei Felip de Bèlgica.

Burger King

El joc t’incita a triar entre un dels dos. Si ho fas pel de l’hamburguesa, cap problema, però si tries el monarca, tot són entrebancs. “Estàs segur de la teva tria? Qui et cuinarà les patates fregides?” o “Presenta’t a les 23 hores a casa del Rei Felip a veure què passa”... en referència que Burger King obre a la nit.

Tot plegat ha desencadenat en un conflicte institucional. Segons els mitjans del grup Sudpresse, el Palau Reial va recordar que "l'ús de la imatge del cap d'Estat està subjecte a una autorització prèvia" i ha precisat que en aquest cas no es va presentar cap sol·licitud. Així, un portaveu de la Casa Reial ha afirmat que, si n’haguessin presentat una, s’hi haurien oposat perquè s’usa la imatge del monarca amb finalitats comercials.

Ara, està previst que la institució es posi en contacte amb la marca d’hamburgueses en els propers dies.

Burger King

Veient el panorama, i si Burger King fes el mateix a Espanya? De Rei no en falta... i es diu igual que el belga.