El rei Joan Carles, des que el seu fill Felip li va ensenyar la porta de sortida i li va dir que no era més benvingut a Zarzuela, no para d'insistir que ell és poc menys que un sant baró, algú que no ha trencat mai un plat i que no ha fet res de res. El Borbó no para de repetir al seu entorn proper que ell no és responsable de tots els escàndols dels quals se l'acusa, que no entén per quins set sous no pot tornar a palau i viure allà el que li quedi de vida. Per això, a la mínima que pot, agafa l'avió des d'Abu Dhabi o des de Brussel·les i va cap a Espanya perquè els seus palmeros li riguin les gràcies i li donin copets a l'esquena. Especialment a Sanxenxo, a Galícia, on hi ha els seus amics íntims principals amb els quals va de regates i a fotre's com el quico dinant, sopant i brindant.

Joan Carles, per molt que insisteixi al seu fill que el deixi tornar a Espanya, no aconsegueix convèncer l'actual monarca del país. Un Felip que li va donar la puntada de peu fa cinc anys i que no només no vol que el seu pare taqui la imatge de la corona encara més del que ho ha fet, i que això afecti la seva filla i hereva Elionor, sinó que també resulta que està casat amb una dona que talla molt el bacallà i que detesta el seu sogre: la reina Letícia. Per molt que el Borbó ha picat a la porta de Felip, aquest no da su brazo a tocer i continua sense permetre el retorn definitiu de Joan Carles a Zarzuela. El proper cap de setmana, Joan Carles té previst tornar a Sanxenxo. Però no es tractarà només d'un viatge de plaer, sinó que té una doble funció: buscar casa. Fonts properes al monarca asseguren a Monarquís Constitucional que aprofitarà el viatge per "ultimar detalles de cara a una posible nueva visita a Portugal, donde explorar posibles residencias fuera de España. El emérito estaría aprovechando los contactos informales y ha visto viviendas en Portugal para ver cuáles se pueden adaptar mejor a él”.

Com serà aquesta residència on Joan Carles viurà els dies que li quedin de vida? Segons l'esmentada publicació, està mirant diferents opcions per la costa portuguesa, per zones com Cascais i Estoril, on anteriorment ja hi van viure alguns Borbons, i on va anar de jove. I com serà aquesta casa?: "Estancias cómodas, pero sobre todo adaptadas a sus necesidades físicas actuales, es decir, que pueda moverse en un solo plano, sin escaleras ni ascensores, donde circule con facilidad la silla de ruedas que utiliza en privado por sus problemas de movilidad. Ubicada en una zona discreta, relativamente alejada, y en un entorno con altos estándares de seguridad, sin renunciar a la privacidad que ha priorizado desde su salida de España".
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!