Al món de la reialesa, poques figures han aconseguit construir un imperi d'influència i reconeixement sense ostentacions ni ostentacions. Kate Middleton, que és filla d'empresaris d'èxit i té certs avantpassats de classe mitjana, va aconseguir consolidar un lideratge silenciós, però poderós. És una cosa que transcendeix les aparences i es reflecteix en xifres rècord i en una imatge acuradament conreada.
Des de la seva arribada a la família reial britànica, Kate Middleton va saber posicionar-se com un símbol d'elegància, proximitat i compromís social. El seu estil impecable i la seva actitud natural li han permès connectar amb milions de persones a tot el món, convertint-la en una de les personalitats més destacades del Regne Unit i més enllà. Segons xifres recents, el seu impacte a les xarxes socials i els mitjans de comunicació és tota una indústria de xifres elevades.
Des de la seva primera aparició pública com a promesa de Guillem, la duquessa de Cambridge va ser acceptada ràpidament pel seu sorprenent carisma i impecable sentit de l'estil. Un dels moments més icònics va ser quan es va presentar oficialment com la futura esposa del príncep, lluint un vestit que ràpidament es va convertir en un referent. Es va tractar d'un disseny blau sofisticat, sobri i alhora modern, que combinava a la perfecció amb la seva personalitat i que, sens dubte, va marcar tendència al món de la moda.
Tot el que Kate Middleton vesteix és un èxit extraordinari
La duquessa de Cambridge té una presència amb efecte multiplicador. En esdeveniments oficials, com casaments, visites o lliuraments de premis, la seva elecció de vestuari sempre genera expectativa i anàlisi. Cada vestit, accessori i pentinat sembla tenir un propòsit: projectar una imatge de modernitat i tradició alhora, que reforça el seu paper com a ambaixadora de la moda i la cultura britànica.
És ben sabut que Kate aposta per les firmes britàniques com Burberry, Alexander McQueen o Jenny Packham. I un dels esdeveniments més rememorats i impactants en termes d'estil es va produir en el seu matrimoni amb un vestit dissenyat per Alexander McQueen. Un exemplar que va passar a ser un model estrella, pel qual la firma va arribar a triplicar les seves vendes aquell any amb unes xifres de més de 40 milions de lliures.
No només es basa en les marques més reconegudes, la dona de l'hereu al tron aposta per firmes menys conegudes. Només amb lluir una peça, els abillaments d'aquestes marques s'esgoten i és així com es crea una producció en massa. D'acord amb un estudi a què al·ludeix Vanitatis, es va demostrar que la indústria de la moda guanya mil milions de lliures gràcies als looks que vesteix Middleton. Tot això, sense necessitat de protagonismes excessius, sinó a través d'aparicions efectives.
És interessant contrastar aquest perfil amb el de Meghan Markle, que va entrar en la família reial britànica amb un impacte diferent. L'arribada de Meghan va generar una onada d'atenció mediàtica i expectatives de canvi, però també va enfrontar desafiaments interns i públics que van afectar la seva relació amb la institució. Mentre Kate Middleton va consolidar un empori basat en la constància i la imatge clàssica.