La xarxa social Facebook fa passes per ser més veraç i s'ha proposat combatre millor les falsedats a la seva plataforma. A partir d'ara, afegirà un senyal a les notícies la veracitat de les quals estigui en discussió per advertir els usuaris que poden estar llegint o compartint informacions falses.

El fundador de Facebook, Mark Zuckerberg, ha anunciat avui en el seu perfil personal de la xarxa social aquesta nova mesura, que s'adoptarà per frenar la difusió de falsedats a Internet. "Tenim la responsabilitat de garantir que Facebook té l'impacte més positiu al món", va assenyalar Zuckerberg.

La nova eina consistirà en un petit senyal d'advertència que es col·locarà juntament amb les notícies la veracitat de les quals estigui en dubte. Una vegada que múltiples usuaris reportin que certa notícia és una falsedat, verificadors independents a Facebook comprovaran l'esmentada al·legació i incorporaran el signe d'alerta si, en efecte, es tracta d'una informació potencialment falsa. A més, les que siguin etiquetades amb aquest senyal tindran menys probabilitats d'aparèixer a la pàgina de notícies de Facebook.

"Encara seràs capaç de llegir i compartir aquesta història, però ara tindràs més informació sobre si els verificadors creuen que és rigorosa", ha detallat Zuckerberg, que va afegir que aquestes notícies no podran ser promocionades en anuncis a Facebook perquè ningú no pugui obtenir benefici amb històries falses.

Aquesta novetat de la xarxa social respon a la voluntat de Facebook d'establir un tallafoc per a les falsedats a Internet, especialment després de la proliferació de notícies falses durant la campanya presidencial als Estats Units.

L'exemple més extrem de difusió d'aquestes falòrnies va ser el tiroteig que va tenir lloc el 4 de desembre a Washington quan un home armat va entrar en una pizzeria per investigar "per si mateix" una presumpta trama de prostitució infantil vinculada a l'excandidata presidencial demòcrata Hillary Clinton en aquest establiment.

Zuckerberg va reconèixer els desafiaments que en aquest camp ha d'afrontar Facebook, la naturalesa dels quals van més enllà de ser "només un distribuïdor de notícies", ja que, segons la seva opinió, és "un nou tipus de plataforma per al diàleg públic".