El PDeCAT començarà dijous 1 de juny la seva campanya pel  al referèndum per "convèncer" un col·lectiu d'indecisos que xifren en un màxim de 200.000 persones, a través de diferents iniciatives que explicaran els beneficis de la independència.

"Si cada convençut convenç un indecís, estem convençuts que realment guanyem el referèndum", ha ressaltat en roda de premsa la directora del comitè de campanya, Montserrat Candini, destacant que han d'incidir en aquells que, malgrat tenir un sentiment de catalanitat, es mantenen a l'expectativa davant la política de la por que, al seu parer, alguns han volgut infondre.

Per a això, volen aprofundir en la cerca del màxim nombre de voluntaris perquè expliquin en actes i xarxes socials les bondats de tenir un Estat català: "No és necessari que siguin del PDeCAT. Necessitem gent que vulgui el referèndum i aposti pel sí".

Amb un pressupost de 500.000 euros i amb la participació de tots els dirigents del partit, també del president de la Generalitat, Carles Puigdemont, el partit té previst realitzar actes al carrer, accions de voluntariat i difondre els seus arguments a les xarxes socials, i ha dissenyat també tríptics i diferents elements de marxandatge.

Ràdio i whatsapp del 'sí'

També han ideat 'La Ràdio del Sí' amb la col·laboració del periodista Miquel Calçada, que cada dia a les 17.14 hores penjarà a les xarxes socials un àudio explicant un motiu per votar a favor de la independència, i 'El Whatsapp del Sí', en el qual tots els que tinguin dubtes o vulguin ser voluntaris poden escriure i es posaran en contacte amb ells.

A més, proposen una adhesió popular a la campanya amb photocalls on els ciutadans puguin fotografiar-se formant la paraula sí i puguin compartir-ho a les xarxes, i organitzaran 'Speaker Corners' en els quals "persones rellevants en diferents àmbits" explicaran els seus motius a favor de la independència i interaccionaran amb el públic.

Precisament, l'acte inaugural de l'1 de juny serà un 'Speaker Corner' que protagonitzarà una de les persones investigades o que han estat inhabilitades pel procés sobiranista, encara que no ha volgut concretar de qui es tracta.

Comitè de campanya

Candini dirigeix un comitè de campanya integrat per 12 persones més entre les quals hi ha Lluís Corominas com a coordinador d'electes; Irene Rigau, responsable d'entitats i associacions; Víctor Puig, responsable internacional; Xavier Tomàs, responsable 2.0; Josep Sort (Reagrupament), responsable de voluntariat, i Josep Lluís Cleries com a responsable de l'Àrea Metropolitana i comarques de Barcelona.

També hi ha dins del comitè Josep Maria Fius, de la vegueria de les comarques de la Catalunya central; Josep Maria Cervera, de la vegueria de Girona; Marc Solanes, de la vegueria de Lleida; Imma Gallardó, de la vegueria de l'Alt Pirineu; Jordi Sendra, de la vegueria de Tarragona, i Esther Vidal, de la vegueria de Terres de l'Ebre.

L'spot de la JNC

Per la seva banda, la JNC també ha presentat una metafòrica campanya protagonitzada per un corredor que salta tanques que representen el Tribunal Constitucional, la Constitució o el govern de Mariano Rajoy.